جنگ انرژی بین روس‌ها و اوکراینی‌ها

 به گزارش نفت دیلی، رئیس‌جمهور اوکراین با وجود نارضایتی آمریکا، وعده داد کی‌یف، به هدف قرار دادن تاسیسات پالایش نفت روسیه ادامه خواهد داد.

دیوید ایگناتیوس، خبرنگار واشنگتن پست، در مقاله ای با استناد به مصاحبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که پنجشنبه گذشته در کی‌یف انجام شد، نوشت: این حملات پهپادی به تلافی حملات کرملین به شبکه انرژی اوکراین و در راستای تلاش برای وادار کردن مسکو به توقف حملات، انجام شده است.

نیروهای اوکراینی طی ماه گذشته با پهپادهای مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاههای نفت روسیه را هدف حمله قرار دادند و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شدند. روزنامه فایننشیال تایمز هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش کرد این حملات متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال انتخابات هستند، ناراحت کرده است.

زلنسکی به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی تواند به ما بگوید که شما نمی توانید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، زلنسکی بار دیگر خواستار تصویب سریعتر بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی در کنگره شد که ماههاست متوقف مانده است. رئیس‌جمهور اوکراین گفت: در غیر این صورت اوکراین مجبور خواهد شد تا بمباران اهداف نظامی و زیرساختهای حیاتی روسیه از جمله فرودگاهها را افزایش دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد