اختلال پالایشگاه‌های روسیه به ضرر آمریکایی‌ها شد

به گزارش نفت دیلی، قیمت بنزین برای رانندگان آمریکایی ممکن است حداکثر ۱۵ سنت در هر گالن افزایش پیدا کند زیرا عرضه جهانی سوخت در پی حملات اخیر اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه، محدودتر شده است.

افزایش قیمت بنزین، می‌تواند مانع مبارزه دولت آمریکا با تورم شود. قیمت بالاتر سوخت، پیش از این، باعث افزایش شدید قیمت‌های مصرف کننده و تولیدکننده این کشور در فوریه شده بود.

قیمت سوخت موتوری معمولا در این وقت از سال که مردم برای تعطیلات، راهی جاده‌ها می‌شوند و آمریکا به بنزین گرید تابستانی که گران‌تر است، سوئیچ می‌کند، افزایش پیدا می‌کند.

پاتریک دی هان، تحلیلگر نفت وب سایت گازبادی در این باره گفت: امسال اختلالات پالایشگاهی روسیه، ممکن است قیمت بنزین آمریکا را پنج تا۱۵ سنت در هر گالن نسبت به پیش بینی آوریل گازبادی که بین ۳.۳۶ تا ۳.۳۶ دلار در هر گالن بود، افزایش دهد.

هر گونه شوک بیشتر در عرضه مانند اختلالات غیرمنتظره در پالایشگاه‌های آمریکایی، می‌تواند قیمت بنزین را برای نخستین بار از سال ۲۰۲۲، به بالای چهار دلار در هر گالن افزایش دهد.

طبق محاسبات رویترز، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت پالایش نفت روسیه بر اثر حملات پهپادی اوکراین، فلج شده و این کشور صادرات بنزین را به مدت ۶ ماه ممنوع کرده و همزمان، واردات از بلاروس را در مارس افزایش داده تا از کمبود احتمالی سوخت اجتناب کند.

طبق داده‌های شرکت کپلر، صادرات محصولات سوخت روسیه مانند بنزین و دیزل در آوریل، ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

مجموع ذخایر بنزین آمریکا تا ۲۲ مارس، به ۲۳۲.۱ میلیون بشکه رسید که یک درصد کمتر از میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های انجمن خودروی آمریکا نشان داد قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت آمریکا روز دوشنبه، ۳ دلار و ۵۳ سنت در هر گالن بود که ۶ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته و یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد