رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز ایران:
بی توجهی به نصب دودکش مهم ترین عامل مرگ خاموش است

به گزارش نفت دیلی، جدی نگرفتن نصب دودکش و جوانب احتیاطی آن در وسایل گازسوز، مهم ترین بروز مرگ خاموش و بروز حوادث ناشی از گاز است.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست(اچ اس یی) شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر استفاده ایمن و بهینه از وسایل گازسوز افزود: منو اکسید کربن، ‌گازی سمی و خطرناک است که انتشار آن در فضا خطرآفرین خواهد بود.

احمد باهوش ضمن تاکید بر استفاده از وسایل استاندارد از جمله بخاری های گازسوز در منازل ‌اظهار کرد: نبود دودکش و مسدود بودن مسیر آن، استفاده از یک دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز و بی توجهی به ضرورت کلاهک اچ در دودکش، عوامل مهمی هستند که موجب هدایت انتشار گاز سمی منو اکسیدکربن در فضا و بروز خسارت های جبران ناپذیر خواهند شد.

وی  گفت: بی شک مشترکان می توانند با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز چون بخاری، بدون نگرانی، زمستان امسال را پشت سر بگذارند.

رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز ایران همچنین تاکید کرد: نباید هیچ وسیله گازسوز غیراستانداردی در کشور تولید شود.

باهوش گفت: به منظور کاهش حوادث مشترکان گاز طبیعی، پروژه های پژوهشی مشخصی تعریف شده که شناسایی عوامل مؤثر در بروز حوادث مشترکان گاز از جمله آنهاست.

وی تصریح کرد: در شرکت ملی گاز ایران نیز، کارگروهی راهکارهای کاهش حوادث مشترکان گازطبیعی را در دست بررسی دارد و اقدام های مختلفی در این زمینه انجام داده است.

به گفته رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز ایران، مشابه این کارگروه در شرکت های گاز استانی نیز، فعال است و با بررسی علل حوادث ناشی از مسمویت های گازی زیر نظر کارگروه یادشده، ‌راهکارهایی با هدف کاهش این گونه آسیب ها ارائه می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد