صرفه‌جویی 13.5 درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از صرفه‌جویی 13.5 درصدی مصرف گاز طبیعی، پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در این استان خبر داد

 

حسن افتخاری گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مجموعا تعداد 23 هزار و 100 مشترک به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده شده که با این وجود، سرانه گاز مصرفی توسط هر مشترک خانگی در سطح استان خراسان جنوبی بطور میانگین 13.5 درصد کاهش یافته است.

وی بیشترین میزان صرفه‌جویی و کاهش سرانه مصرف بخش خانگی استان خراسان جنوبی را در شهرهای قاین و بیرجند اعلام کرد و گفت: در شهر قاین 26 درصد و در شهر بیرجند 18 درصد صرفه‌جویی محقق شده است.

افتخاری یکی از مزیت‌های اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را تغییر و اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی دانست و گفت: این امر با توجه به صرفه جویی به وجود آمده کاملا ملموس است.

وی با اشاره به برودت هوا در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: در صورت اتخاذ تمهیدات ساده اما با اهمیت و اثر گذار مشترکین گاز طبیعی می توانند از افزایش بی رویه مصرف گاز در واحدهای خود جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی، عایق کاری و هوشمند سازی موتورخانه ها، پوشاندن دریچه های کولر با استفاده از نایلون، استفاده از پرده های ضخیم  و استفاده از لباس مناسب و گرم در فضای منزل را، از جمله تمهیداتی دانست که در صرفه جویی گاز طبیعی بسیار موثر هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گازبها بصورت تصاعدی محاسبه می شود، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، تاثیر مستقیمی بر کاهش مبالغ قبوض گازبها و کمک به اقتصاد خانواده می‌شود.

افتخاری سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان خراسان جنوبی را بالغ بر 60 درصد اعلام کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد