پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


تجهیز،40 ساختمان وزارت نفت به آبگرمكن هاي خورشيدي
تاريخ خبر: شنبه، 24 ارديبهشت 1390 ساعت: 10:09

به گزارش نفت دیلی ، به همت شركت بهينه سازي مصرف سوخت و در راستاي اصلاح الگوي مصرف انرژي، در سال جاري حدود 40 ساختمان ديگر از مجموعه ساختمان هاي وزارت نفت به آبگرمكن هاي خورشيدي مجهز مي شوند.

ابوالقاسم لطفي؛ مدير بهينه سازي انرژي در بخش ساختمان شركت بهينه سازي مصرف سوخت با بيان اين مطلب افزود: اصلاح الگوي مصرف انرژي در وزارت نفت و شركت هاي اصلي زيرمجموعه آن به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان انرژي در دنيا، ضرورتي آشكار است و از اين رو، تجهيز ساختمان هاي وزارت نفت به آبگرمكن هاي خورشيدي از اولويت هاي شركت بهينه سازي مصرف سوخت به شمار مي رود.   

وي با بيان اين عبارت كه "نور خورشيد، دلار است"، تصريح كرد: 2ماه تابش نور خورشيد، برابر با تمام ذخاير نفت و گاز كشور است و انرژي خورشيدي در حكم سرمايه اي است كه بي تفاوت گذشتن از كنار آن، كشور را از ثروت چشمگيري محروم مي كند.
لطفي با اشاره به اتلاف 40 درصدي انرژي در ساختمان ها، بر عايق كاري درست لوله ها، تنظيم موتورخانه ها و دوجداره كردن پنجره ها به منظور كاهش اتلاف انرژي تاكيد كرد و گفت: تاكنون پنجره هاي 35 ساختمان شركت ملي نفت ايران دو جداره شده است و اين روند در سال جاري نيز ادامه خواهد يافت.