پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


صنعت نفت ایران توانایی زیادی در جذب سرمایه خارجی دارد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 28 مهر 1395 ساعت: 11:08

به گزارش نفت دیلی، یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به توان بالای ایران برای جذب سرمایه های خارجی بر بازسازی تاسیسات قدیمی نفت، گاز و پتروشیمی ایران تاکید کرد.

آراتا ساهارا، مدیر عملیات پایین دست و عملیات پروژه غیرهیدروکربنی شرکت چیودا در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست تخصصی با عنوان «برنامههای آینده صنعت پتروشیمی، راهبردهای توسعه و نوسازی بخش پایین دستی» علاقه‌مندی شرکت خود را برای همکاری با ایران اعلام کرد.

وی گفت: این شرکت زاپنی که در حوزه بازسازی تاسیسات قدیمی فعالیت دارد، آماده همکاری با ایران است.

ساهارا با اشاره به مشکل تامین منابع مالی برای بازسازی تاسیسات نفتی گفت: صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران توانایی جذب سرمایه‌های خارجی دارد.

وی با اشاره به مشکلات ایران برای تامین سوخت مصرفی داخلی افزود: بهینه سازی تاسیسات و افزایش ظرفیت پالایش کشور می تواند به افزایش تولید و حل مشکل تامین سوخت بینجامد.

این کارشناس حوزه انرژی به نیاز گسترده بین المللی برای سوخت با سولفور پایین اشاره و سرمایه گذاری را در این حوزه مهم ارزیابی کرد.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد و عصر  به کار خود پایان می دهد.