پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


تداوم تلاش‎ها برای بهبود استاندارد مصرف سوخت خودروها
تاريخ خبر: يکشنبه، 23 آبان 1395 ساعت: 10:45

به گزارش نفت دیلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ظرفیت سازی برای سرمایه گذاری مشترک خارجی پس از برجام آغاز شده است و اکنون در حال کار روی قطعه سازی، ارتقای کیفیت، ایمنی و بهبود استانداردهای مصرف سوخت هستیم.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه اجلاس مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشت اعلام کرد: دو هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها سپرده گذاری می‌شود و صادرکنندگان می‌توانند از آن محل برای سرمایه در گردش تولید و صادرات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تصمیم اخیر هیئت امنای صندوق توسعه ملی مبنی بر کاهش نرخ تسهیلات ریالی به ١١ درصد برای حمایت از صادرات افزود: در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسته حمایت از توسعه صادرات تهیه شد و به تایید وزارتخانه های مربوطه رسید.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بسته حمایتی موارد مختلفی پیش بینی شده است که از جمله می توان به  ارائه تسهیلات خریداران خارجی چه خریداران خدمات و یا کالا  اشاره کرد که از سوی صندوق توسعه ملی به بانک‌ها ابلاغ شده، اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی درباره فعالیت‌های کارگروه رفع موانع تولید گفت: در مجموعه بخش صنایع کوچک و متوسط و تعدادی از طرح‌های جهاد کشاورزی نزدیک به  ١٦ هزار واحد تا به حال موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند  که  حدود ١١ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و باقی آن در حال بررسی است که امیدواریم فعالیت بانک‌ها در این زمینه تسریع شود.

به گفته وی، تعداد واحدهای فوق در ماه‌های آینده باید به حداقل ٢٠ هزار واحد برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  درباره تولید خودروهای مدل قدیمی توضیح داد: با آمدن خودروهای جدید خودروهای قدیم از مدار تولید خارج می شوند، اما این اقدام نیازمند برنامه درازمدت است.

وی تصریح کرد: باید برای سرمایه گذاری مشترک خارجی ظرفیت سازی کنیم و پس از برجام این حرکت آغاز شده است و اکنون در حال کار روی قطعه سازی و ارتقای کیفیت، ایمنی و استانداردهای بهبود مصرف سوخت هستیم.

نعمت زاده گفت: سرمایه گذاری جدی چه در بخش خودروهای گازوئیلی و تولید موتورهای سیانجی برای اتوبوسهای شهری که اکنون ازطریق سرمایه گذاری مشترک با بنز آلمان انجام می شود.