پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


صادرات ۸۰۰ میلیون بشکه نفت خام از پایانه خارک در سال ۹۶
تاريخ خبر: دوشنبه، 24 ارديبهشت 1397 ساعت: 14:35

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از صادرات ۸۰۰ میلیون بشکه نفت از پایانه خارک در سال ۹۶ خبر داد.

 

 سید پیروز موسوی عصر دیروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جزیره خارک گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران مسئولیت بسیار مهمی در حوزه صادرات نفت و میعانات گازی و دیگر مشتقات آن در نقاط مختلف کشور دارد.

وی با بیان این‌که توان عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه‌های مختلف عملیاتی افزایش یافته است، اظهار کرد: پارسال بارگیری حدود ۸ میلیون بشکه نفت از هشت پهلوگاه و ۲ عملیات کشتی به کشتی با استاندارد و ایمنی کامل در پایانه نفتی خارک به طور همزمان انجام شد که یک رکورد است و اکنون آمادگی لازم برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: به جرات می‌توان گفت ایران هیچ نفت روی آب و بدون مشتری ندارد که این موضوع نشان‌دهنده توان امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران است.

موسوی با اشاره به انجام عملیات سوآپ در پایانه نفتی نکا تصریح کرد: تاکنون حدود ۷۲ نفتکش برای عملیات سوآپ در این پایانه سبز و مدرن پهلودهی شده است.

وی شرکت پایانه‌های نفتی ایران را تابع سیاست ابلاغی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در تمامی حوزه‌های عملیاتی عنوان کرد و ادامه داد: نگاه شرکت پایانه‌های نفتی ایران به تولیدات داخلی در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های صنعتی است و به زودی بازوی بارگیری با طراحی جدید با همکاری جهاد دانشگاهی در پایانه نفتی خارک نصب خواهد شد.