پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


تحویل بیش از ۶۵۱ میلیون لیتر نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه
تاريخ خبر: شنبه، 26 آبان 1397 ساعت: 14:08

به گزارش نفت دیلی، تحویل نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه در نیمه نخست امسال به ۶۵۱ میلیون لیتر رسید.

 

 جلال حیاتی، رئیس مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی کرمانشاه با بیان این مطلب که میزان نفت خام تحویلی به پالایشگاه یاد شده از طریق دو خط لوله ۸ و ۱۶ اینچ صورت گرفته است، اعلام کرد: در مدت یاد شده ۵۴ میلیون لیتر نفت خام از طریق خط ۸ اینچ و یک میلیون و ۱۳۶ هزار لیتر نفت خام و فرآورده از طریق خط لوله ۱۶ اینچ رسید شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵۰ میلیون لیتر نفت گاز از خط لوله ۱۶اینچ برداسپی - کرمانشاه دریافت شد که ۲۱۷ میلیون لیتر آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه و ۱۳۳ میلیون لیتر آن از طریق خط لوله ۱۰ اینچ انتقال فرآورده کرمانشاه - سنندج به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این شهر تحویل و ارسال شده است.

رئیس مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی کرمانشاه نفت سفید دریافتی از خط لوله ۱۶ اینچ برداسپی - کرمانشاه را ۵۹ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹ میلیون لیتر آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه، ۱۷ میلیون لیتر آن به شرکت L.A.B (پتروشیمی کرمانشاه) و ۳۳ میلیون لیتر آن به شرکت پخش فرآورده نفتی سنندج تحویل و ارسال شده است.

حیاتی تاکید کرد: همچنین در بازه زمانی یاشده از خط لوله ۱۶ اینچ، ۱۲۹ میلیون لیتر بنزین دریافت شده است.

وی تصریح کرد: بنزین تحویلی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه ۸۷ میلیون لیتر و بنزین ارسالی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سنندج ۴۲ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش شانا، منطقه غرب یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که وظیفه انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی را در ناحیه جغرافیایی غرب کشور  شامل مراکز انتقال شهید قمری، پایطاق، کرمانشاه و دو تاسیسات انتهایی کرمانشاه و سنندج برعهده دارد.

تأمین خوراک نفت‌خام پالایشگاه کرمانشاه، تأمین فرآورده‌های نفتی استان‌های کرمانشاه، کردستان و بخشی از استان ایلام، تأمین خوراک نفت سفید پتروشیمی (L.A.B)، تأمین خوراک نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از مهم‌ترین وظایف این منطقه است.