پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


ضریب نفوذ ۹۹ درصدی گازرسانی شهری در چهارمحال و بختیاری
تاريخ خبر: سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت: 13:38

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از افزایش ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: با توسعه شبکه گاز، ضریب نفوذ گازرسانی شهری به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

 

سیامک حیدر درباره آمادگی شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: مطابق برنامه‌ریزی هر سال، عملیات نشت‌یابی و مقاوم‌سازی در شبکه گاز استان انجام شده است، همچنین با افزوده شدن میزان تولید گاز در کشور و افزایش طول خطوط انتقال گاز، با اطمینان خاطر بیشتری از نعمت گاز در استان بهره‌مند می‌شویم و مردم نیز در سرمای امسال با مشکل قطع یا افت فشار گاز روبه‌رو نخواهند شد.

وی درباره بهره‌مندی روستاها از نعمت گاز طبیعی اظهار کرد: از بین ۹۴۶ روستای استان، ۵۹۶ روستا قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد ۴۶۹ روستا اکنون مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند و طرح گازرسانی به ۵۲ روستا نیز در دست اقدام است، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی روستایی ۸۶,۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تعداد کل شهرهای استان چهارمحال و بختیاری را ۴۰ شهر عنوان کرد که همه آنها قابلیت گازرسانی دارند و اکنون ۳۹ شهر با ضریب نفوذ ۹۹,۳ درصد، از نعمت گاز برخوردار هستند و تنها شهر باقی‌مانده استان نیز برای دریافت گاز طبیعی در دست اقدام است.

به گفته وی، استان چهارمحال و بختیاری دارای ۲۵ شهرک صنعتی است که همه این شهرک‌ها شامل یک هزار و ۲۴۰ مصرف‌کننده صنعتی و کشاورزی، به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند.

حیدر مقدار مصرف گاز استان چهارمحال و بختیاری در ۹ ماه امسال را ۸۱۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماهه پایانی امسال با توجه به برودت هوا، ۵۶۰ میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شود.

وی با بیان اینکه طول شبکه تغذیه و توزیع گاز استان ۵ هزار و ۶۲۸ کیلومتر و طول خطوط انتقال گاز، ۵۰۷ کیلومتر است، ادامه داد:گازرسانی به شهرها و روستاها در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، شهرکرد و دیگر مناطق استان سبب می‌شود تا هم طول شبکه افزایش یابد و هم ۱۰ هزار و ۹۵۱ خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری درباره برنامه‌های این شرکت برای دهه فجر امسال گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی با هزینه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی، راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی از نوع تزریق به شبکه داخلی با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی و اجرای مانیتورینگ ایستگاه CGS و جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی شهرستان فارسان با هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی از جمله طرح‌هایی هستند که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شوند.