پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


تداوم تمرینات مقابله با بحران در سطح صنعت گاز کشور
تاريخ خبر: چهارشنبه، 28 فروردين 1398 ساعت: 13:19

به گزارش نفت دیلی، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران گفت: نتیجه مانورهای مقابله با شرایط اضطراری در سیل اخیر خود را نشان داد و اکنون نیز تمرینات مقابله با بحران در سطح صنعت گاز کشور ادامه دارد.

 محمدرضا یوسفی‌پور گفت: مانورهای مقابله با سیل پیش از این در مجموعه شرکت‌ ملی گاز ایران برگزار شده است و نتایج این مانورها نیز در زمان مدیریت بحران سیل‌های گسترده اخیر نمایان شد، به همین سبب تمرینات مقابله با شرایط اضطراری همچنان در سطح صنعت گاز برگزار می‌شود.

وی افزود: روز 26 فروردین‌ماه دو2 مانور جامع و سراسری در پالایشگاه‌­های پارس جنوبی و ایلام با هدف ارتقای سطح آمادگی کارکنان و تجهیزات و آزمودن عملکرد شرکت‌های مربوطه برگزار شد؛ مجتمع گاز پارس جنوبی که راهبری 10 پالایشگاه بزرگ گازی کشور و تامین بیش از 70 درصد گاز کشور را به‌عهده دارد در کنار پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تنها پالایشگاه واقع شده در غرب کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشته باشند.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران از تشکیل گروهی شامل مسئولان و کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور در کنار مدیریت اچ‌اس‌یی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به عنوان ارزیاب مانور خبر داد و گفت: این گروه به منطقه عسلویه اعزام شدند تا فرصت­‌ها و تهدیدها در زمان بحران را شناسایی کنند.

یوسفی­‌پور درباره برگزاری مانور در شرکت پالایش گاز ایلام توضیح داد: گرچه میزان تولید گاز پالایشگاه ایلام نسبت به کل کشور درصد کمی است، اما قرار داشتن این پالایشگاه در غرب کشور به عنوان تنها تولیدکننده گاز طبیعی، جایگاه ویژه­‌ای به آن بخشیده است، به همین دلیل دومین مانور برنامه­‌ریزی شده به صورت غیرمنتظره در پالایشگاه گاز ایلام با نظارت مسئولان ارشد اچ‌اس‌یی ستاد شرکت ملی گاز ایران با موفقیت برگزار شد.