پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


بن‌سلمان به برادرش هم رحم نکرد
تاريخ خبر: دوشنبه، 23 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:45

 اعتمادآنلاین: محمد بن سلمان بعد از ماه‌ها زندانی کردن برادر خود در زندان انفرادی، او را در یکی از کاخ‌ها در حصر قرار داد.

 مجتهد فعال توییتری، چند روز پیش از انتقال «بندر بن سلمان»، برادر ولیعهد عربستان، از زندان انفرادی به یکی از مزرعه‌های سلطنتی برای اقامت اجباری خبر داد.

به گفته این فعال توییتری، پس از آنکه بندر چندی پیش به اتهام تلاش برای کودتا دستگیر و به زندان انفرادی فرستاده شد، اکنون او را به همراه تعدادی از نگهبانان و همراهان به مزرعه‌ای منتقل کرده‌اند.

به گفته مجتهد سوءرفتار صورت‌گرفته با بندر در زندان انفرادی باعث شده است او به لحاظ روحی و مغزی دچار مشکل شود.

مجتهد در ادامه افزود: وقتی شاهزاده‌های سعودی از محمد بن سلمان در رابطه با دلایل بازداشت برادرش می‌پرسند، او افراط در مصرف مواد مخدر را علت این اقدام خود اعلام می‌کند.

از سوی دیگر مادر محمد بن سلمان، که خود نیز تا چندی پیش در بازداشت به سر می‌برد، از شرایط فرزندش ابراز ناراحتی کرده و از آنجا که قادر به آزادی او نیست به همراهان و نگهبانانش- که تعدادشان 25 نفر است- قول داد در صورتی که اسباب راحتی او را فراهم کنند، هر یک صاحب یک خودرو کادیلاک اسکالید مدل 2019 و یکصد هزار ریال پول نقد خواهند شد.

«بندر بن سلمان» فرزند دوازدهم سلمان و برادر ولیعهد محسوب می‌شود. او مدیر دفتر ویژه پدر و منشی شخصی او در دربار پادشاهی بود و این پست را زمانی که سلمان امیر منطقه ریاض و وزیر دفاع عربستان بود نیز در اختیار داشت.

گفته می‌شود او در دربار پادشاهی برای پدر یا برادرش ماموریت‌های جاسوسی، اطلاعاتی و امنیتی نیز انجام می‌داده است.