پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


گواهینامه سامانه مدیریت یکپارچه IMS در منطقه خارک تمدید شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 24 ارديبهشت 1398 ساعت: 11:48

 

به گزارش نفت دیلی، با انجام دومین مرحله ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)، گواهینامه استانداردهای ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ در این منطقه عملیاتی تمدید می‌شود.

 

با همکاری اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) منطقه خارک، دومین مرحله ممیزی مراقبتی سامانه مدیریت یکپارچه (IMS) با هدف حصول اطمینان از عملکرد جاری منطقه با استانداردهای ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و  OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ به‌مدت سه روز ازسوی ممیزان شرکت TUV NORD آلمان در منطقه عملیاتی خارک انجام شد.

 

عباس رجب‌خانی، رئیس منطقه عملیاتی خارک ضمن اشاره به تاریخچه ۱۰ ساله ممیزی در این منطقه، ممیزی را فرآیندی بسیار مفید و ارزشمند دانست و بر استمرار و بهبود پیوسته سامانه‌های مدیریت یکپارچه تاکید کرد.

 

براساس این گزارش، مدیریت ارشد منطقه و واحدهای کنترل پروژه‌ها و امور قراردادها، بهره‌برداری خشکی، نوسازی و تعمیرات و واحدهای زیرمجموعه آن ممیزی شدند. همچنین بخش‌های دیگر واحدهای منطقه عملیاتی خارک شامل مجتمع کارخانجات درود ۳، تدارکات و امور کالا، نوسازی و تعمیرات مکانیک، برق و تهویه، خدمات کمپ (رستوران، لاندری، مجموعه ورزشی و خوابگاه‌ها) آزمایشگاه نفت، تولید انرژی و برق، خدمات چاه‌پیمایی و مهندسی بهره‌برداری نیز ممیزی شدند.

 

گروه ممیزی در روز سوم از دومین مرحله ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) در سکوی ابوذر AC  و AB حضور یافت و پس از انجام اقدام‌ها و بررسی‌های لازم به منطقه خارک بازگشت و از دیگر واحدهای مستقر در خشکی شامل بازرسی فنی، حفاظت فنی، عملیات دریایی، تعمیرات زیر آب، برنامه‌ریزی تعمیرات، خدمات درمانی و آزمایشگاه طبی و اچ‌اس‌یی و  QA بازدید و ممیزی کرد.

 

در نشست پایانی دومین مرحله ممیزی مراقبتی نگهداشت سامانه مدیریت یکپارچه IMS منطقه خارک، بهراد، سرپرست گروه ممیزی TUV NORD آلمان نیز در گزارشی به نقاط قوت و ضعف سیستم اشاره و توصیه‌هایی برای بهبود وضع موجود ارائه کرد.

 

وی بیشتر واحدهای عملیاتی، نظارتی و تیم مشاوره را به عنوان نقاط قوت برشمرد و گفت: بر این اساس، گواهینامه استانداردهای ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و  OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ تمدید خواهد شد.

 

بهراد در پایان از اقدام‌های سازنده‌ای که به منظور نوسازی و به‌روزرسانی سازمان انجام شده است، همچنین نحوه همکاری کارکنان و برخورد صادقانه آنها در طول ممیزی قدردانی کرد.