پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات در منطقه ۸ عملیات انتقال گاز
تاريخ خبر: شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت: 15:02

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات در منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران به منظور مکانیزاسیون اطلاعات تجهیزات ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله خبر داد.

 

سعید توکلی با اعلام این خبر گفت: نرم‌افزار IPCMMS در منطقه هشت عملیات انتقال گاز به عنوان نخستین منطقه از مناطق فاز ۲ مکانیزاسیون (مناطق ۲، ۳، ۵ و ۸ انتقال گاز) راه‌اندازی شد.

 

وی افزود: این نرم‌افزار در ادامه حرکت به سوی ارتقای سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت انتقال گاز ایران مطابق الزامات مدیریت دارایی‌های فیزیکی (ISO 55000) و به منظور مکانیزاسیون اطلاعات تجهیزات ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله و فرآیندهای گردش کار حوزه نگهداری و تعمیرات، راه‌اندازی شده است.

 

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه اطلاعات پایه‌ای تجهیزات (درخت تکنیکی، درخت فرآیندی، درخت اجزا و شاخص اهمیت)، برنامه‌های بازنگری شده و بهینه‌شده تعمیرات پیشگیرانه (PM JOB CARD) و اطلاعات کاربران از جمله اطلاعات آماده شده برای استفاده در این نرم‌افزار هستند، اظهار کرد: این موارد بیش از ۲ میلیون سل (Cell) اطلاعاتی را شامل می‌شود که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جمع‌آوری اطلاعات نت در سطح کشور است.

 

به گفته توکلی، آموزش میدانی و کاربری نرم‌افزار IPCMMS نیز ازسوی کارگروه مشترک مناطق ۴ و ۸ با صرف حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفرساعت، برای کاربران در سطح منطقه هشت عملیات انتقال گاز اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار مدیریت فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات IPCMMS، نرم‌افزار بومی در حوزه مکانیزاسیون فعالیت‌های نت است، گفت: این نرم‌افزار منطبق بر استانداردهای روز این حوزه، تجربیات برتر و دستورعمل‌های تدوین شده در کمیته نت شرکت انتقال گاز، سفارشی‌سازی شده و شامل ماژول‌های مختلفی از جمله مدیریت اطلاعات و تجهیزات، داشبورد اطلاعات مدیریت، شاخص‌های کلیدی عملکرد، نت پیشگیرانه، نت اصلاحی، آرشیو فنی، مدیریت ابزار و قطعات و... است.

 

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: امکان ارتباط دوطرفه و برخط با نرم‌افزار سیستم اطلاعات مکانی (GIS) که در حوزه برنامه‌ریزی منابع برای تجهیزات خطوط لوله بسیار مفید و کاربردی است، از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار مدیریت فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات است.