پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


یافتن تولیدات گمشده اپل حتی در حالت آفلاین
تاريخ خبر: يکشنبه، 19 خرداد 1398 ساعت: 14:26

 خبرگزاری فارس: اپل قابلیت یافتن تولیدات گمشده خود را برای کاربران تقویت کرده تا حتی در صورت عدم اتصال آنها به اینترنت، شناسایی موقعیت مکانی گوشی ها، تبلت ها و غیره ممکن شود.

Find My iPhone یکی از قابلیت های مهم تولیدات الکترونیکی اپل است که با استفاده از آن یافتن موقعیت مکانی آیفون ها، آی پدها و دیگر محصولات محبوب اپل ممکن می شود. اما این قابلیت تنها در صورت آنلاین بودن و اتصال وسایل یادشده به اینترنت قابل بهره برداری است.

اپل حالا قابلیت یادشده را با قابلیت دیگری به نام Find My Friends پیوند زده و یک قابلیت واحد به نام Find My ابداع کرده است که ردگیری آیفون و آی پد وغیره را تسهیل می کند.

کاربران تولیدات مختلف اپل با استفاده از این قابلیت تازه هم می توانند افراد مدنظر خود را راحت تر بیابند و هم آیفون و آی پدی را که گم کرده اند با سادگی بیشتری شناسایی و ردیابی کنند. Find My بر روی نسخه جدید سیستم عامل مک هم در دسترس خواهد بود تا حتی یافتن رایانه های مک گم شده آفلاین نیز ساده شود.

این فناوری بر روی رایانه های مک از طریق سیگنال های بلوتوث عمل کرده و اگر یک رایانه مک گم شده در نزدیکی آیفون و آی پد قرار داشته باشد ردگیری موقعیت مکانی آن از این طریق ممکن خواهد بود. اپل می گوید ردگیری موقعیت مکانی دستگاه ها از این طریق به صورت رمزگذاری شده صورت می گیرد.