پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار صنعت گاز
تاريخ خبر: چهارشنبه، 12 تير 1398 ساعت: 12:01

به گزارش نفت دیلی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: فعالیت‌های این شرکت در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی است تا هدف رونق تولید در کشور محقق شود.

سعید پاک‌سرشت در بازدید از فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و مرکز رشد و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، ضمن تقدیر از اقدام‌های این پالایشگاه در راستای اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و اجتماعی، گفت: اقدام‌های علمی و اجتماعی پالایشگاه خانگیران مانند برگزاری نخستین نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی شهرستان سرخس، نشان‌دهنده توجه به مردم بومی، خانواده‌های کارکنان و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی پالایشگاه است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری از سوی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، اظهار کرد: راه‌اندازی این مجموعه ایده‌ای نو و تفکری بلند است که نشان‌دهنده توجه به عناوین پژوهشی است. این مرکز محیطی برای جذب نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مجموعه‌های کوچکی است که بیرون سازمان فعالیت دارند.

 

پاک‌سرشت با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های شهرستان سرخس، تصریح کرد: این اقدام موجب حمایت از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است و افزایش اشتغال‌زایی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار پژوهشی در صنعت گاز یادآور شد: در سال‌های اخیر پروژه‌های پژوهشی و تجاری‌سازی محصولات، دستاوردها و موضوعات فن‌بازار صنعت گاز با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب پارک‌های علم و فناوری اجرایی شده است که همه این فعالیت‌ها در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی هستند.