پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


قرص «لوزارتان» موجود در بازار هیچ خطری ندارد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 19 تير 1398 ساعت: 15:01

 خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرص لوزارتان موجود در بازار عاری از هرگونه خطر است و جوی که علیه این دارو ایجاد شده بود، جوی کاذب بود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح فشار خون گفت: دولت بودجه بیشتری به وزارت بهداشت برای اجرای طرح فشار خون نداد. این طرح در قالب فعالیت‌های معمولی دانشگاه‌ها انجام شد و ۴۰ هزار مرکزی که در کشور ایجاد شد، در قالب بودجه معمولی دانشگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کنترل شد. در بین اینها حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فشار بالاتر از حد معمولی داشتند. ۱۰ میلیون نفر نیز در مرحله قبل، فشار خون بالایی داشتند که تحت کنترل قرار خواهند گرفت و با پیامکی که به آنها ارسال می‌شود، به مراکز فراخوانده خواهند شد. امیدواریم بار فراوانی از روی نظام سلامت به دلیل عوارض فشار خون بالا برداشته شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص قرص لوزارتان گفت: سازمان غذا و دارو در این خصوص اطلاعیه داد. در بازار هیچ دارویی که برای مردم مشکل ایجاد کند، وجود ندارد و قرص لوزارتان موجود در بازار عاری از هرگونه خطر است و جوی که علیه این دارو ایجاد شده بود، جوی کاذب بود. از مردم خواهش می‌کنم داروهای مورد مصرفشان در حوزه فشار خون را به هیچ وجه قطع نکنند.

نمکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ دارویی که برای مردم کوچکترین مشکلی ایجاد کند، در بازار دارویی کشور وجود ندارد.