پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


ساخت یک تجهیز کاربردی در شرکت آغاجاری
تاريخ خبر: چهارشنبه، 26 تير 1398 ساعت: 12:48

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از ساخت قطعات توربین سولارساترن و صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی در این شرکت خبر داد.

 

ابراهیم پیرامون اعلام کرد: با تلاش کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی، قطعات معیوب توربین سولارساترن طراحی و ساخته شد.

 

وی افزود: با توجه به نقش راهبردی توربین در تاسیسات نفت و گاز به عنوان یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات راهبردی در فرآیند انتقال و فرآورش تولید، کارشناسان اداره تعمیرات را بر آن داشت با تکیه بر توان داخلی و استفاده از قطعات موجود در انبار مازاد، نسبت به تعمیر قطعات اصلی توربین‌ها اقدام و مجددا آن را عملیاتی کنند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: اقدام‌های انجام‌شده در این عملیات شامل مطالعه، طراحی و تعمیر محل هوزینگ بیرینگ پاور توربین و همچنین طراحی بیرینگ جدید آن، تعمیر کلی هر دو مرحله روتور کامل کمپرسور توربین سولار، تعویض همه تیغه‌های متحرک روتورها، پین‌گذاری دقیق و اندازه‌گیری‌های فوق‌العاده حساس و تعمیر محفظه آلومینیومی ورودی هوای توربین بوده که با استفاده از موجودی انبار مازاد، تعمیر و ترمیم شد.

 

پیرامون افزود: دو دستگاه توربین سولارساترن مدل ۱۰۰۱ و ۱۲۰۰  تعمیر و برای استفاده در کارخانه‌های بهره‌برداری شماره ۳ آغاجاری و بهره‌برداری رامشیر نصب و به صورت دقیق تست و راه‌اندازی شد، همچنین برنامه‌ریزی لازم برای تعمیر ۶ دستگاه توربین دیگر نیز انجام شده است.

 

وی سود و صرفه اقتصادی حاصل از انجام این عملیات را رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با ساخت این قطعات که با کمترین هزینه نسبت به الگوهای خارجی انجام شد، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت افزوده شد.