پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


رونق تولید پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی
تاريخ خبر: پنجشنبه، 27 تير 1398 ساعت: 09:38

 

به گزارش نفت دیلی، عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی به منظور هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید تصویب شد.

 حسن بهرام‌نیا با اشاره به بررسی و تصویب برخی از بندهای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در صحن علنی، گفت: این طرح به‌منظور هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید در حوزه پتروشیمی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام‌فروشی، تقویت زنجیره ارزش‌افزوده و حفظ آن در دستور کار کمیسیون انرژی و مجلس قرار گرفت.

 

صدور مجوز اعطای خوراک تا سقف 2میلیون بشکه در روز به سرمایه‌گذاران

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به نقش دولت در عملیاتی شدن این طرح که به تازگی به تصویب مجلس رسیده اشاره کرد وافزود: دولت باید خوراک لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران و صنعتگران قرار دهد و طبق تکالیف این قانون، از طریق وزارت نفت نسبت به صدور و بازنگری مجوز طرح‌ها تا سقف 2میلیون بشکه در روز و اعطای تنفس خوراک، از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی برای جذب سرمایه‌گذاری مردمی حمایت کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حمایت دولت از سرمایه‌گذاران نفتی و صنعت‌گران در حوزه پتروشیمی مانع از بسته شدن در چاه‌های نفتی در دوران تحریم می‌شود، اضافه کرد: تنفس خوراک تخصیصی به طرح‌ها با رعایت شرایطی همچون استفاده از سهم صندوق توسعه ملی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌پذیرد.

 

نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه، 24 تیرماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌ خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی تاکنون با تصویب برخی از بندهای این طرح  موافقت کردند و بندهای دیگر آن نیز بررسی خواهد شد.