پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


آغاز دریافت یارانه صرفه‌جویی سوخت از شرکت بهینه‌سازی
تاريخ خبر: پنجشنبه، 10 مرداد 1398 ساعت: 10:36

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مطابق با قوانین و مقررات، مبالغی را برای توسعه طرح مترو تهران و دیگر کلانشهرهای کشور می‌پردازد.

 

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه ورود واگن‌های جدید و تعداد سفرها باید در بازه‌های زمانی سه ‌ماهه از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به نمایندگی از شهرداری تهران و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت اعلام شود، افزود: شرکت ملی نفت ایران از منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت ناشی از حذف سفرهای اضافی با سوخت فسیلی تعهد کرده است به ازای هر سفر اضافی نسبت به دوره مبنا، ۹.۸ سنت به شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه پرداخت کند.

 

وی تصریح کرد: این قرارداد تنها با ورود واگن جدید و در صورت تحقق افزایش سفر نسبت به دوره مبنای منتخب شده پرداخت صرفه‌جویی ارزی عملی می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه با بیان اینکه در این دوره تاکنون تعدادی قطار به ناوگان مترو اضافه شده است، افزود: ظرفیت هر واگن بر اساس جدول شورای اقتصادی حدود 3 هزار و ۸۰۰ نفر اعلام شده است.

 

نوبخت اظهار کرد: آمار واگن‌ها و تعداد سفرها از جانب شرکت بهره‌برداری مترو به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک که به نمایندگی از شهرداری تهران مکلف است فهرست واگن‌های جدید را به وزارت نفت اعلام کند، داده خواهد شد تا پس از تائید، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نسبت به دریافت عملکرد و بازپرداخت مبالغ حاصل از صرفه‌جویی اقدام کند.