پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


دولت فضای مثبتی برای بخش خصوصی ایجاد کرده است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 6 شهريور 1398 ساعت: 14:13

 

به گزارش نفت دیلی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: دولت با ثابت نگه داشتن نرخ ارز در ماه‌های اخیر فضای مثبتی برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

 

سیدحمید حسینی دیروز (سه‌شنبه، پنجم شهریورماه) در یک نشست خبری به‌منظور تشریح اولویت‌های کاری و رویکردهای هیئت مدیره جدید اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: خوشبختانه دیپلماسی فعال دولت، آمریکا را منفعل و جامعه و فعالان صنایع نفت و گاز کشور را به حل بخشی از مشکلات تحریم علیه صنایع نفت و گاز کشور امیدوار کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت از برندگان  اصلی برجام بود و در زمان تحریم بیشترین فشار نیز بر این صنعت وارد شد، بدون شک زمانی که صنعت نفت تحت فشار قرار گیرد، فعالان بخش خصوصی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند، افزود: امیدواریم شرایط رو به بهبودی رود.

 

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: با ثبات نرخ ارز در بازار، بخشی از نگرانی‌های بخش خصوصی درباره پیمان‌های ارزی و شکاف بین ارزهای سنایی و نیمایی برطرف شده که آثار اقدام‌های مطلوب دولت بوده است.

 

حسینی همچنین با اشاره به اقدام‌ها و دستاوردهای مثبت دولت در زمینه پذیرش ارز دیجیتال و حمایت از دانش بنیان‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا گفت: امیدواریم با حمایت وزارت نفت و دولت این استارتاپ‌ها در حوزه نفت، گاز و برق و ... نیز فعال شوند.

 

وی تصریح کرد: از محل ظرفیت مازاد تولید فرآورده‌های بنزین، گازوئیل، مازوت و نفتا به کشورهای دیگر صادر می‌شود و با افزایش حجم تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

 

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ضمن ابراز خشنودی از تصویب و ابلاغ طرحی برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و نیز بررسی لایحه تجارت در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون رگلاتوری نقش موثری در کاهش فساد در کشور خواهد داشت و امیدواریم به این موضوع که خواسته زنجیره صنعت پتروشیمی کشور نیز بوده است و نقش مهمی در تامین منافع ملی کشور خواهد داشت، توجه شود.

 

ابوالقاسم هاشمی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این نشست با اشاره به لزوم کنترل یارانه انرژی ازسوی دولت گفت: خصوصی‌سازی‌های انجام شده در سال‌های گذشته مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده و لازم است روان‌سازی در محیط کسب‌وکار توسط دولت انجام شود که رگولاتوری و تنظیم نظام سیاستگذاری از آن جمله است.