پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


مزایده ۵۵ اثر نقاشی از یک شامپانزه!
تاريخ خبر: چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت: 10:00

 ایران آرت: پنجاه و پنج تابلو نقاشی از شامپانزه‌ای‌ که آثار هنری‌اش پیش‌تر توسط نقاشان بزرگی همچون "پابلو پیکاسو" ‌و "خوان میرو" نگهداری می‌شد، در لندن به مزایده گذاشته می‌شوند.

مزایده ۵۵ اثر نقاشی از یک شامپانزه!

به نقل از سی‌ان‌ان، "دزموند موریس"‌ رفتارشناس و نقاشی کهمجموعه تابلوهای نقاشی شانپانزه هنرمند را در اختیار دارد، ‌قصد دارد این ۵۵ تابلو نقاشی را در "گالری میر"‌(Mayor Gallery) واقع در لندن به فروش برساند. قیمت تخمینی هر کدام از تابلوها بین ۱,۵۰۰ الی ۶,۰۰۰ پوند تعیین شده است.

این شامپانزه هنرمند که با نام "‌کنگو" شناخته می‌شود، ‌در دهه ۵۰ میلادی با حضور در برنامه تلویزیونی به نام "زمان باغ‌وحش فرا رسیده است" به شهرت جهانی رسید.

این شامپانزه در طول سه سال، ‌بیش از ۴۰۰ تابلو نقاشی در سبک امپرسیونیست انتزاعی خلق کرد. حالا پس از گذشت ۵۰ سال از درگذشت "کنگو" هنوز تقاضا برای خرید آثارش وجود دارد.

مزایده ۵۵ اثر نقاشی از یک شامپانزه!

در طول سال ۲۰۰۵، سه تابلو نقاشی از این شامپانزه به قیمت باورنکردنی ۱۴,۰۰۰ پوند در حراجی بونهامس لندن فروخته شدند. در آن زمان قیمت کلی این سه اثر بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ پوند تخمین زده شده بود.

مزایده ۵۵ اثر نقاشی از یک شامپانزه!

"جیمز میر" ـ مدیر گالری "میر" ـ درباره آثار "کنگو" بیان کرد: "مردم حتما فکر می‌کنند "کنگو" فقط می‌توانست کاغذ و قلم را دست بگیرد، اما حقیقت آن است که او پیش از نقاشی کشیدن، فکر می‌کرد. او شگفت‌آور بود."

مزایده این آثار در ماه دسامبر آغاز خواهد شد.