پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


بازدهی واحد متانول پتروشیمی فن‌آوران افزایش یافت
تاريخ خبر: سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت: 12:01

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: با اجرای اقدام‌های پیشگیرانه و بازرسی‌های مستمر، حوادث متاثر از کیفیت شبکه گازرسانی در سطح استان فارس به صفر رسید.

 

غلامعباس حسینی با بیان اینکه ترجیح در بازرسی‌های فنی حوزه گاز، اقدام‌های پیشگیرانه است، گفت: بازرسی فنی در شرکت گاز استان فارس در دو فاز انجام می‌شود که فاز نخست شامل پروژه‌های در حال اجرا از ابتدا تا بهره‌برداری و فاز دوم شامل بازرسی پروژه‌های در حال بهره‌برداری است.

 

وی افزود: بازرسی کالا و پروژه، انجام انواع آزمون‌های مخرب و غیرمخرب، بازرسی از ایستگاه‌ها، خطوط تغذیه، شیرهای شبکه، تاسیسات حفاظت از زنگ، خرید مواد و کالاهای مصرفی و نشت‌یابی خطوط گاز در سراسر استان، از جمله اقدام‌هایی به شمار می‌آید که سبب شده است ریسک حادثه در سطح استان فارس به صفر برسد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه کالاهای مصرفی و پروژه‌های گازرسانی به صورت ۱۰۰ درصدی و بر مبنای استانداردهای لازم بازرسی می‌شوند، تصریح کرد: مشاوران و بازرسان شرکت گاز استان فارس به‌طور دائم بر کالاهای مصرفی، شبکه گسترده گاز و پروژه‌های گازرسانی نظارت دارند.

 

حسینی با اشاره به عملکرد واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان فارس یادآور شد: بازرسی سیستم حفاظت از زنگ در ۲۳۱ ایستگاه و حدود ۸ هزار نقطه آزمون، بازرسی ۲۰۱ دستگاه هیتر ایستگاه، بازرسی یک هزار و ۳۰۹ ایستگاه تقلیل فشار گاز، بازرسی روزانه و هفتگی از پنج کارگاه ساخت علمک، نشت‌یابی ۷۸۰ هزار علمک، بازرسی و نشت‌یابی در ۲۶ هزار و ۵۴۰ کیلومتر شبکه گاز، ۱۵۷ بازرسی پروژه و ۳ هزار و ۳۳۱ مورد بازرسی تجهیزات و کالا از جمله اقدام‌های این واحد در سال ۹۷ بوده است.