پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


تشریح جزئیات بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری
تاريخ خبر: يکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت: 13:15

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جزئیات بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری، مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه‌های کشور، نفت و سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد.

 

امیر وکیل‌زاده گفت: مطابق بسته مصوب سهمیه بنزین برای ناوگان آژانس شهری (تاکسی تلفنی) برای آن دسته از خودروهایی که تاکنون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان شهرداری‌های کشور ساماندهی شده‌اند، به میزان ۲۰۰ لیتر برای خودروهای تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای خودروهای دوگانه سوز تعیین شده است.

 

وی افزود: این سهمیه طی دو ماه آینده در پایان هر ماه به صورت اعتباری و پس از معرفی کارت، در کارت بانکی رانندگان شارژ می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های بین‌شهری هم اعلام کرد: سهمیه سوخت ماهانه ۷۵۰ لیتر برای خودروهای تک‌سوز و ۴۵۰ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز به فهرست اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تخصیص داده می‌شود.

 

وکیل‌زاده افزود: سهمیه فوق از ابتدای آذرماه با احتساب یک هفته پایانی آبان‌ماه توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در کارت‌های سوخت خودروها اعمال خواهد شد، همچنین سازمان راهداری موظف شده است ظرف دو ماه سامانه پایش را برای این خودروها راه‌اندازی کند.

 

اختصاص سهمیه بنزین سرویس مدارس در قالب اعتبار و براساس پیمایش

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به سهمیه پیش‌بینی شده برای سرویس مدارس گفت: برای این خودروها، سهمیه در قالب اعتبار و بر اساس پیمایش انجام شده که در سامانه سپند ثبت می‌شود، اختصاص می‌یابد.

 

وکیل‌زاده تاکید کرد: اداره‌های کل آموزش و پرورش و مدارس و شهرداری‌ها موظف هستند همه اطلاعات را در سامانه سپند ثبت کنند و پس از تایید کارگروه، اعتبار پیش‌بینی شده بر اساس پیمایش انجام شده در پایان ماه در کارت اعتباری ذی‌نفعان شارژ خواهد شد.

 

وی همچنین درباره سهمیه وانت بار و موتورسیکلت‌های حمل بار شهری اعلام کرد: در صورت ساماندهی و ثبت پیمایش این ناوگان با تایید وزارت کشور، درباره افزایش سهمیه آنها بر اساس پیمایش ثبت‌شده، اقدام خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه تاکسی‌های ون شهری گفت: سهمیه این ناوگان به میزان ۶۰۰ لیتر در ماه پس از دریافت اطلاعات از وزارت کشور و صدور کارت جدید سوخت اعمال خواهد شد.

 

سهمیه ۲۵۰ لیتری تاکسی‌های دوگانه‌سوز از آذرماه

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: از ابتدای آذرماه ۱۳۹۸ سهمیه تاکسی‌های دوگانه سوز به ۲۵۰ لیتر می‌رسد.

 

وکیل‌زاده درباره سهمیه تاکسی‌های اینترنتی هم گفت: به همه رانندگان مورد تایید از سوی شرکت‌های معتبر که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شهرداری‌ها هستند و وزارت کشور آنها را تایید می‌کند، در صورتی که در ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، در ابتدای ماه آینده، اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت سوخت آزاد و یارانه‌ای پیمایش، تخصیص داده می‌شود.

 

وی افزود: این اعتبار به کارت‌های بانکی اعلام شده توسط شرکت‌های مسافربر اینترنتی با سازوکار تعیین شده توسط این کارگروه به حساب ذی‌نفعان (مالک خودرو و یا نماینده قانونی وی) واریز خواهد شد.

 

بدیهی است در آینده هم تمهیدات لازم برای رفاه حال ناوبران و روان‌سازی ترافیک و خدمات‌رسانی به شهروندان در این کارگروه اندیشیده و اعلام عمومی می‌شود.