پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


شرکت‌های نفت و گاز آمریکا باز هم سرمایه‌گذاری نفتی را کاهش می‌دهند
تاريخ خبر: يکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت: 13:18

 

به گزارش نفت دیلی، شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز در آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی برای دومین سال پیاپی سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند.

 

صنعت نفت شیل آمریکا قصد دارد سال آینده میلادی بار دیگر سرمایه‌گذاری خود را محدود و رشد تولید نفت را بسیار کُند کند، زیرا رشد تولید نفت سبب کاهش قیمت و افت سوددهی آنها شده است.

 

در ماه جاری میلادی، رشد تولید نفت شیل در آمریکا سبب شد مجموع تولید نفت این کشور به ۱۳ میلیون بشکه در روز برسد.

 

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، هفته گذشته اعلام کرد ممکن است عرضه نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد.

 

الکس بیکر، تحلیلگر مؤسسه وودمکنزی، گفت: همه این شرکت‌ها باید سوددهی و آزادسازی جریان نقدینگی را آغاز کنند و سرمایه‌گذاران خواهان این مسئله هستند. شما باید سرمایه‌گذاری را محدود کنید تا بتوانید این را محقق کنید.

 

طبق اعلام مؤسسه خدمات مالی کوون و شرکا، تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا پیش از این اعلام کرده‌اند سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴ میلیارد دلار کمتر از سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود.

 

تا کنون ۲۱ شرکت اکتشاف و تولید در آمریکا که از سوی مؤسسه کوون رهگیری می‌شوند، برنامه سرمایه‌گذاری خود در سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرده‌اند و ۱۵ شرکت پیش‌بینی کاهش سرمایه‌گذاری داشته‌اند و این معادل ۱۳ درصد افت سرمایه‌گذاری نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی است.