پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


دستگاه کاربردی عملیات اسیدکاری بومی‎سازی شد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 17 ارديبهشت 1399 ساعت: 12:14

 

به گزارش نفت دیلی، دستگاه بچ‌میکسر اسیدکاری با پوشش مقاوم به اسید و افزایه‌های شیمیایی، با توان متخصصان شرکت ملی حفاری و با پشتیبانی و نظارت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ساخته شد.

 

علی‌اصغر شکوهی طرقی، رئیس ارزیابی و نظارت بر آزمایش، انگیزش و تکمیل چاه‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر گفت: در اجرای قرارداد خدمات اسیدکاری، فرازآوری و لوله‌مغزی سیار مدیریت اکتشاف برای انجام عملیات اکتشافی در خلیج فارس، وجود یک دستگاه بچ‌میکسر اسیدکاری با پوشش مقاوم به اسید و افزایه‌های شیمیایی الزامی بود که در ناوگان شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان برنده مناقصه وجود نداشت.

 

وی افزود: با توجه به الزام تامین این دستگاه طبق قرارداد، راهکارهای تامین و یا ساخت دستگاه در جلسات مختلف این اداره با مدیران شرکت ملی حفاری بررسی شد و سرانجام با توجه به محدودیت منابع و زمان‌بر بودن سفارش خرید از خارج به دلیل تحریم‌ها، شرکت ملی حفاری ایران با اتکا به توانایی مدیریت‌های خدمات فنی حفاری، مهندسی، بازسازی تجهیزات حفاری، اچ‌اس‌یی و اداره بازرسی فنی خود تصمیم به ساخت این دستگاه گرفت.

 

شکوهی طرقی با بیان اینکه این دستگاه به همت کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران و با پشتیبانی، نظارت، بازدیدهای دوره‌ای اداره آزمایش و تکمیل چاه مدیریت اکتشاف در مدت ۵۰ روز و با انجام آزمایش‌های کارگاهی، آماده انجام عملیات شد، تصریح کرد: دستگاه پس از آماده‌سازی به‌منظور انجام آزمایش‌ها در چاه فروزان-۲۰ به دکل سحر-۱ ارسال و در عملیات‌ اسیدکاری این چاه استفاده شد و از لحاظ تست‌های میدانی به تأیید کارشناسان این اداره رسید. 

 

وی یادآور شد: این دستگاه نه‌تنها در پروژه‌های جاری مدیریت اکتشاف  استفاده خواهد شد، بلکه شرکت ملی حفاری می‌تواند از آن در دیگر پروژه‌های مشترک خود با دیگر شرکت‌ها نیز بهره‌مند شود.