پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


واحد بی آب‌شیرین‌کن منطقه عملیاتی قشم عملیاتی شد
تاريخ خبر: دوشنبه، 29 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:46

 

به گزارش نفت دیلی، واحد «بی» آب‌شیرین‌کن منطقه عملیاتی قشم شرکت نفت فلات قاره ایران آماده تولید شد و به این ترتیب، از توقف آبرسانی به واحدهای صنعتی منطقه و روستاهای اطراف جلوگیری به‌عمل آمد.

 

با عملیاتی شدن واحد «بی» آب شیرین‌کن این منطقه، افزون بر صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد ریالی، از توقف آبرسانی به واحدهای صنعتی منطقه و روستاهای اطراف جلوگیری شده است. 

 

بررسی مواد پلیمری برای نشت‌بندی ترک‌ها در اولویت کاری نفرات واحد بهره‌برداری قرار گرفت. البته با توجه به دمای بالا و تغییرات دمایی متناوب، استفاده از مواد پلیمری مرسوم امکان‌پذیر نبود، بنابراین پس از یک‌سری تحقیقات و انجام چند آزمایش پایلوت در شرایط عملیاتی مشابه، ماده پلیمری با فناوری بالا و مقاوم در دمای بیشتر از ۱۸۰ درجه سلسیوس انتخاب و دستورعمل عملیاتی با همکاری واحدهای مربوطه تهیه شد. سرانجام نشت‌بندی ترموکمپرسور و نصب یک قطعه انبساطی از سوی واحد تعمیرات انجام و پس از تأیید نهایی بازرسی فنی منطقه، واحد B آب‌شیرین‌کن آماده تولید شد.

 

یونس حق‌روان، رئیس واحد بهره‌برداری تاسیسات خشکی منطقه عملیاتی قشم در این باره اظهار کرد: در پی این اقدام مبتکرانه و با اتکا به همت و تخصص داخلی کارکنان منطقه عملیاتی قشم و صرف هزینه بسیار اندک (کمتر از ۵ درصد هزینه برآورد شده از سوی پیمانکار)، واحد بی آب‌شیرین‌کن دوباره در مدار تولید قرار گرفت.