پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


تغییر کاربری تجهیزات در دستور کار ملی حفاری
تاريخ خبر: يکشنبه، 29 تير 1399 ساعت: 12:16

 

به گزارش نفت دیلی، معاون مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران، ایجاد سود و صرفه اقتصادی با استفاده بهینه از منابع داخلی و تغییر کاربری برخی تجهیزات را از جمله راهکارهای جدید در پیشبرد اهداف سازمانی عنوان کرد.

 

امیدعلی ممبینی با اشاره به کاربست شیوه‌های ابداعی و ابتکاری از سوی متخصصان و کارکنان مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری، گفت: بهینه‌سازی و تغییر کاربری برخی تجهیزات و منابع موجود سبب آسان‌سازی گردش کار و شتاب‌بخشی در انجام وظایف محوله شده است.

 

وی افزود: از شمار اقدام‌های مؤثر در این راستا در ماه‌های اخیر می‌توان به روزآمدسازی یک دستگاه سانترفیوژ ملکی شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد که این توفیق با همکاری کارکنان بخش تعمیرات و عملیات سیال و بازنگری توان عملیاتی این دستگاه با تغییرات خلاقانه در برنامه‌های آن حاصل شد.

 

معاون مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران گفت: با در مدار عملیات قرار دادن سانترفیوژ روزآمدشده، تاکنون نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ بشکه سیال روغنی در چهار دکل حفاری ۵۱، ۶۴، ۲۴ و ۷۵ فتح تصفیه کامل و از وزن  ۱۵۰-۱۵۹ به وزن ۸۵ -۹۵ تغییر یافت. گفتنی است، با برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های مهندسی انجام کار، این عملیات با موفقیت محقق شده و به‌کارگیری آن در بخش‌های دیگر در حال بررسی و اجرا است.

 

ممبینی افزود: این عملیات افزون بر سودآوری، سبب اعتماد به تجهیزات داخلی، توان نیروی تخصصی، کاهش زمان و پیشگیری از هدررفت مواد و آثار مثبت زیست‌محیطی شده و زمینه رضایتمندی کارفرما را فراهم آورده است.

 

وی تصریح کرد: این مدیریت با هم‌افزایی میان مجموعه کارکنان در سال ۱۳۹۸ با وجود برخی تنگناها در عمل با تأمین به‌موقع کالا و مواد و استفاده صحیح از داشته‌ها، موفق به کاهش ۶۰ درصدی انتظارات نسبت به سال قبل از آن شد.