پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


ورود اولین زائران حج به مکه
تاريخ خبر: دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت: 15:17

خبرگزاری ایسنا: گروهی از افرادی که امسال مجوز حضور در مراسم حج را دریافت کردند وارد مکه شدند.

مراسم حج امسال از تاریخ ۲۹ جولای (هشتم مرداد) با رعایت سختگیرانه آیین‌نامه های بهداشتی برپا خواهد شد و تنها هزار نفر از داخل عربستان قادر خواهند بود در این مراسم شرکت کنند که از میان آنها ۷۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن عربستان خواهند بود.

حج امسال تحت تاثیر بحران حهانی شیوع ویروس کرونا با جمعیتی بسیار ناچیز در مقایسه با سال های گذشته برگزار میشود و اعلام شده حجاج پس از پایان مناسک حج باید وارد قرنطینه شوند. 

عبدالله الخطیری، زائر اماراتی که از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته، سال گذشته نیز حضور در مراسم حج را به دلیل همزمانی با مراسم عروسی اش لغو کرده بود و حالا در میان معدود زائران حج امسال است. او در این باره می‌گوید: " از کسانی که پیش از این در حج حضور یافته اند شنیدم که در سالهای گذشته با وجود جمعیت زیاد مراسم به خوبی برگزار میشد و حالا تصور کنید با شمار اندک زائران حج امسال مطمئنا تحربه فوق العاده ای خواهد بود.

خدیجه از اتباع بلغارستانی ساکن عربستان نیز میگوید با شنیدن خبر پذیرفته شدن برای حج امسال گریه کردم چرا که انتظار آن را نداشتم و مطمئنا این تجربه ای استثنایی از همه جهات خواهد بود.

موتاز محمد که اهل سودان است و در عربستان زندگی می‌کند نیز از تمهیدات ویژه حج امسال برای تضمین سلامت و ایمنی حجاج استقبال کرد. او نیز از جمله شرکت کنندگان کم شمار در حج امسال است.

این افراد که در شهر مکه مستقر شده‌اند و چند روز را برای آغاز حج در اقامتگاه‌های خود می مانند.