پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


آغاز اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی گاز مایع در منطقه همدان
تاريخ خبر: چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت: 12:50

به گزارش نفت دیلی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از آغاز اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی گاز مایع در این منطقه خبرداد.

امین روستایی در این باره گفت: این طرح از یکم مردادماه و به‌صورت آزمایشی، هم‌زمان با ۹ منطقه دیگر آغاز شده و از این پس عملیات توزیع سیلندرهای گاز مایع، به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

روستایی، ساماندهی توزیع سوخت گاز مایع، شناسایی مصرف‌کننده مجاز و واقعی، توسعه خدمات الکترونیک، حذف حواله‌های کاغذی و سهولت انجام کار با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: طرح توزیع الکترونیکی این فرآورده در بین خانوارهای محروم از گاز طبیعی و مصرف‌کنندگان نفت‌سفید که تا این زمان زیر پوشش انشعاب گازرسانی قرار نگرفته‌اند، به میزان ماهانه ۴۴ کیلو گرم (۴ سیلندر خانگی) و دیگر واحدهای صنفی صنعتی متناسب با نیاز آنها با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی نیو تجارت آسان قابل ثبت و انجام است. بدیهی است پیش‌تر طرح توزیع نفت سفید نیز با استفاده از زیرساخت بانکی در سطح این منطقه انجام شده است.

روستایی یادآور شد: مصرف‌کنندگان مجاز در صورتی که تاکنون در سایت جدید تجارت آسان ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری در این سامانه به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت‌نام کنند و پس از تأیید دستگاه متولی، نسبت به معرفی کارت حساب بانکی سرپرست خانوار و مراجعه به عوامل ثابت و سیار توزیع از طریق کارت بانکی، سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب دولتی و با دریافت رسید سوخت دریافت کنند.

مدیر منطقه همدان با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم، صرف‌نظر از شرایط موجود جامعه و الزام اکید رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم‌های مذهبی و روضه‌خوانی تأکید کرد: شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع و عوامل توزیع ثابت و سیار فروش تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وظیفه تأمین سیلندرهای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی استان را عهده‌دار هستند.

بر پایه این گزارش، طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع پیش از این در دو منطقه کرمانشاه و ایلام نیز اجرا شده بود که با احتساب این مناطق، هم اکنون ۱۲ منطقه، پایلوت اجرایی این طرح هستند.