پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


۳۰ درصد از بازار کریستال ملامین ایران در اختیار پتروشیمی ارومیه است
تاريخ خبر: سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت: 15:22

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه به عرضه ۱۵ درصد از سهام این شرکت در فرابورس اشاره کرد و گفت: پتروشیمی ارومیه بیش از ۳۰ درصد بازار ملامین داخل کشور را در اختیار دارد.

کریم دلجوان در نشست خبری عرضه اولیه سهام پتروشیمی ارومیه با نماد «شاروم» اظهار کرد: ۱۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه امروز برای نخستین‌ بار در فرابورس عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پترول، سهامدار عمده شرکت پتروشیمی ارومیه و سرمایه ثبت‌شده آن ۷۰۰ درصد است، افزود: محصولات اصلی شرکت، کریستال ملامین با ظرفیت سالانه ۴ هزار تن، سولفات آمونیوم با ظرفیت سالانه ۴۶ هزار تن و اسید سولفوریک با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با بیان اینکه این شرکت بیش از ۳۰ درصد بازار ملامین داخل کشور را در اختیار دارد، ادامه داد: اوره، آمونیاک و گوگرد سه ماده اصلی مصرفی شرکت هستند، همچنین شرکت مواد اولیه خود را با ۱۷ درصد تخفیف از پتروشیمی خراسان خریداری می‌کند.

به گفته دلجوان، طرح‌ سولفات پتاسیم با ظرفیت سالانه ۴۰ هزار تن و محصول فرعی اسید کلریدریک با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی ارومیه است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۸ سود ۲۵۵ میلیارد ریالی معادل ۳۶۴ ریال به ازای هر سهم داشته، تصریح کرد: پیش‌بینی سود سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۷۵ ریال و ۱۰۸۰ ریال است.