پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


ضریب نفوذ گاز طبیعی در کرمانشاه به بیش از ۹۴ درصد رسید
تاريخ خبر: دوشنبه، 17 شهريور 1399 ساعت: 14:09

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از بهره‌مندی بیش از ۹۴ درصدی بخش‌های مختلف این استان از گاز طبیعی خبر داد.

سیروس شهبازی در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در استان کرمانشاه که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: فعالیت شرکت گاز استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ با هدف گازرسانی و تأمین سوخت پایدار در بخش‌های مختلف آغاز شده است.

وی ادامه داد: امروز با گازرسانی به شهر نودشه ضریب نفوذ گازرسانی شهری به  ۹۹.۹ درصد می‌رسد و گازرسانی به سه شهر نوسود، ازگله و ریجاب باقی‌ مانده که اجرای آنها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به گازرسانی روستایی در این استان، گفت: ضریب نفوذ گازرسانی روستایی با احتساب ۸۱ طرحی که امروز افتتاح می‌شود به ۷۷ درصد می‌رسد و ۱۵۴۱ روستای استان گازرسانی شده‌اند که ضریب بهره‌مندی روستایی ۷۷درصد می‌شود.

به گفته شهبازی، برای اجرای این پروژه ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام و ۸۱ هزار علمک نصب شده است.

وی افزود: در بخش صنعتی با ۲۲ واحدی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند در مجموع ۲ هزار و ۴۷۷ واحد صنعتی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه ۶۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش‌های مختلف داریم  و روزانه ۱۳ میلیون مترمکعب گاز به مشترکان تحویل می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه درصد بهره‌مندی مجموع مشترکان گاز در کرمانشاه اکنون ۹۴.۳ درصد است، یادآور شد: از جمله مهم‌ترین اقدام‌های شرکت گاز استان کرمانشاه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رشد ۵۴ درصدی در مشترک‌پذیری است که به‌طور میانگین هر سال ۳۰ هزار مشترک اضافه شده است.