پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


شل به منظور حرکت به سوی انتقال انرژی هزینه‌هایش را کاهش می‌دهد
تاريخ خبر: دوشنبه، 31 شهريور 1399 ساعت: 15:43

 به گزارش نفت دیلی،شل به منظور حرکت به سوی انتقال انرژی در حال تدوین برنامه‌ای برای کاهش اساسی هزینه‌هاست.

برخی منابع اعلام کردند که شرکت انگلیسی - هلندی شل به دنبال راهی برای کاهش ۴۰ درصدی هزینه تولید نفت و گاز خود و پس‌انداز نقدینگی است تا بتواند تجارت خود را اصلاح کند و تمرکز بیشتری بر بازار انرژی‌های تجدیدپذیر و برق داشته باشد.

برنامه جدید کاهش هزینه شل که انتظار می‌رود در سال جاری میلادی به اتمام برسد، بر سه بخش عمده این شرکت تأثیر می‌گذارد و هر پس‌اندازی به هدف ۴ میلیارد دلاری که در پی بحران کرونا تعیین شده است، اضافه خواهد شد.

کاهش هزینه‌ها برای برنامه‌های شل در جهت انتقال به بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر که حاشیه سود نسبتاً کمی دارند بسیار حیاتی است. احتمال دارد رقابت با شرکت‌های تأسیساتی و شرکت‌های نفتی رقیب از جمله بی‌پی و توتال که همگی هم‌زمان با سبز شدن اقتصادهای جهان، به دنبال گرفتن سهم بازار  هستند، شدت بگیرد.

یک منبع ارشد شل که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: ما یک مدل عالی داشتیم، اما آیا این مدل برای آینده مناسب است؟ تفاوت‌هایی ایجاد خواهد شد، این مسئله مربوط به ساختار نیست، بلکه مربوط به فرهنگ و نوع شرکتی است که می‌خواهیم باشیم. 

سال گذشته، هزینه‌های عملیاتی شل به ۳۸ میلیارد دلار و هزینه‌های سرمایه‌گذاری آن به ۲۴ میلیارد دلار رسید.

دو منبع آگاه از این برنامه اعلام کردند که شل در حال بررسی روش‌های کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های تولید نفت و گاز از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌های پروژه‌های جدید است. بخش نفت و گاز بزرگ‌ترین بخش بالادستی این شرکت محسوب می‌شود.