پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


حدود ۴۵۰۰ خودرو عمومی در آذربایجان شرقی دوگانه‌سوز می‌شوند
تاريخ خبر: سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت: 15:24

 به گزارش نفت دیلی،مدیر شرکت ملی پخش منطقه آذربایجان شرقی اعلام کرد که در طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، حدود ۴۵۰۰ خودرو عمومی باری و مسافری در این استان گازسوز می‌شوند.

علی روح‌اللهی با بیان اهمیت اجرای طرح تبدیل رایگان سی‌ان‌جی خودروهای عمومی باری و مسافری در صرفه‌جویی مصرف بنزین، کاهش آلایندگی هوای کلان‌شهرها با استفاده از سوخت پاک و کمک به رشد و پویایی اقتصادی گفت: گازسوز کردن ۴۵۰۰ خودرو عمومی نشان از پیگیری و جدیت در اجرای این طرح در منطقه آذربایجان شرقی دارد.

وی با تأکید بر اینکه همه خودروهایی که ثبت‌نام کرده‌اند، به‌تدریج فرآیند تبدیل را سپری خواهند کرد، افزود: از کل خودروهای ثبت‌نام‌شده، مراحل تبدیل تعداد ۱۹۸۹ دستگاه خودرو عمومی باری و مسافری در کارگاه‌های مجاز و فعال منطقه به انجام رسیده و تعداد ۲۳۴۶ دستگاه خودرو نیز در نوبت تبدیل رایگان هستند.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی تأکید کرد: مالکان خودروهای عمومی باری و مسافری در استان آذربایجان شرقی که تا به حال موفق به ثبت‌نام و دریافت نوبت دوگانه‌سوز کردن رایگان خودرو خود نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت https://gcr.niopdc.ir/login از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

روح‌الهی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی و شهرداری‌ها، از ۳۴۳ جایگاه عرضه سوخت استان، تعداد ۱۷۲ جایگاه سی‌ان‌جی عرضه می‌کنند که نشان از استقبال شهروندان این استان از سوخت پاک به‌عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی است.