پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


پتروشیمی‌ها میان آسیب‌دیدگان بارندگی اخیر ماهشهر غذای گرم توزیع کردند
تاريخ خبر: چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت: 14:50

به گزارش نفت دیلی،غذای گرم و خشکبار به‌منظور توزیع میان خانواده‌های محاصره شده در آب بارندگی‌های اخیر شهرستان بندر ماهشهر از محل اعتبارات شورای راهبردی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تأمین می‌شود.

به دلیل آبگرفتگی مناطق مسکونی شهرستان بندرماهشهر و اختلال در تردد و زندگی عادی شهروندان در این مناطق، طبخ و توزیع غذای گرم و جیره خشک به تصویب این شورا رسید.

توزیع این اقلام به نسبت تعداد خانواده‌ها و مناطق درگیر آبگرفتگی بین نقاط مختلف توزیع شده است. شهر بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران، کمپ یحیی خان و شهرک شهید رجایی از بخش‌های عمده درگیر سیل هستند.

این کمک‌ها از روز دوشنبه (۱۰ آذرماه) با توزیع ۱۰ هزار بسته جیره غذایی خشک و ۶۰ هزار بطری آب معدنی و از سه شنبه عصر نیز طبخ و توزیع غذای گرم آغاز شد. نخستین وعده غذای گرم شب گذشته به تعداد ۲ هزار پرس و از امروز (چهارشنبه ۱۲ آذرماه) به‌صورت روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم (۵ هزار برای هر وعده ناهار و شام) میان خانه‌های درگیر آبگرفتگی توزیع می‌شود.

این کمک‌ها از محل اعتبارات شورای راهبردی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تأمین و توزیع آنها با هماهنگی قرارگاه‌های مرکزی سپاه پاسداران و بخشداری‌های مربوطه در شهرهای مختلف و از سوی بسیج و گروه‌های جهادی انجام می‌شود. 

در روزهای اخیر، در این شهرستان بیش از ۱۷۰ میلیمتر باران باریده، در صورتی که میانگین بارندگی سالانه در این شهرستان کمتر از این مقدار است.