پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


نقش کلیدی مجتمع پارس جنوبی در تأمین انرژی ملی و منطقه‌ای
تاريخ خبر: سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت: 15:27

 

به گزارش نفت دیلی،دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اظهار کرد: پارس جنوبی قطب فناوری‌های گاز و پتروشیمی به‌شمار می‌رود و این اهمیت در نظام‌ فناوری کشور نیز به‌خوبی دیده شده است.

مهدی شریف‌زاده در نشست با مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، مدیران و مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی و مدیر پارک علم و فناوری استان بوشهر، با اشاره به نقش کلیدی مجتمع گاز پارس جنوبی در سطح ملی و منطقه‌ای در تأمین انرژی گاز گفت: ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از ۱۱ ستاد معاونت است و همه حمایت‌ها و راهکارهایی را که این معاونت برای ترویج اقتصاد دانش‌بنیان در زمینه تخصصی مجموعه نیرو در پیش گرفته نمایندگی می‌کند.

وی ادامه داد: ترویج مرجعیت علمی، بومی‌سازی و تقویت فناوری‌های موجود، برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه فناوری‌های جدید، ترویج فرهنگ کارآفرینی و بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری‌های بین‌المللی برای تبادل فناورانه، از اهداف ستادهای تخصصی معاونت علمی و فناوری در کشور است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: کارگروه تخصصی مربوط به وزارت نفت همسو با این موضوع از همکاری و مشاوره نخبگان صنعتی، مدیران پژوهش و فناوری و مدیران چهار شرکت اصلی این وزارتخانه بهره می‌برد. استان بوشهر نیز از معدود استان‌هایی است که منطقه ویژه علم و فناوری دارد و با توجه به تمرکز صنعت گاز در استان، این منطقه از اعضای اصلی این اکوسیستم فناوری است.

شریف‌زاده اظهار کرد: وزارت نفت اکنون برای استفاده از ظرفیت مراکز رشد علم و فناوری پیش‌قدم شده و براساس تصمیم وزیر نفت، سه مرکز رشد علم و فناوری در شرق به مرکزیت پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، در جنوب به مرکزیت پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی و در مرکز هم به مرکزیت ری برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: امید است با جانمایی مناسب، بهترین مکان در اختیار مرکز نوآوری پارس جنوبی قرار گیرد و ستاد توسعه فناوری آب و انرژی نیز برای موفقیت این مرکز در کنار مجموعه است.