پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


افزایش ۹ درصدی تولید محصولات پتروشیمی کشور
تاريخ خبر: سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت: 15:29

 

به گزارش نفت دیلی،مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید انواع محصولات پتروشیمی تا پایان امسال به ۶۱ میلیون تن برسد و رشدی حدود ۹ درصدی را نسبت به سال ۹۸ رقم زند.

سیدجلال میرهاشمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه تولید محصولات پتروشیمی به حدود ۵۶ میلیون تن رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ این رقم به حدود ۶۱ میلیون تن برسد.

وی با بیان اینکه تولید در سال گذشته بیش از ۵۵ میلیون تن بوده است، گفت: روند تولید و فروش محصولات مختلف پتروشیمی با ظرفیت مطلوبی در حال انجام است و با وجود بعضی از مشکلات با تلاش صنعتگران پتروشیمی کشور جهش تولید امسال در صنعت پتروشیمی محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود رشدی حدود ۹ درصدی نسبت به پارسال تحقق یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ایران به‌عنوان یکی از صنایع مادر، از مهم‌ترین ارکان توسعه و موتور محرک بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور است، افزود: رویکرد این شرکت، تکمیل زنجیره تولید، ایجاد تنوع در محصولات، تأمین خوراک صنایع داخلی و همچنین ارتقای ارزش سبد محصولات تولیدی در این صنعت پیشروست.

عرضه ۲ میلیون و یکصد هزار تن کود اوره

میرهاشمی همچنین از تحویل ۶۰۰ هزار تن کود اوره بیشتر از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ازسوی مجتمع‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی خبر داد و افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کود اوره ازسوی واحدهای پتروشیمی تحویل شده تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد که این مقدار معادل ۱۰۰ درصد تعهد تأمین تا پایان بهمن است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود مقدار کود تحویلی تا پایان امسال به حدود ۲.۴ میلیون تن برسد.