پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


پروژه‌های مهم مهندسی و توسعه گاز در سال ۱۴۰۰ تشریح شد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت: 16:02

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از بهره‌برداری چند پروژه مهم در زمینه ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در نیمه نخست امسال خبر داد.

بهرام صلواتی گفت: اکنون چند پروژه در زمینه تاسیسات تقویت فشار گاز به‌طور همزمان پیش می‌رود تا گازهای تولیدی در عسلویه با فشار مناسب در سراسر کشور جاری شده و به مبادی مصرف برسد.

وی به بهره‌گیری از دانش ایرانی و استعداد مهندسان کشور در فرآیند طراحی، نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره کرد و افزود: تازه‌ترین دستاورد شرکت مهندسی و توسعه گاز در زمینه ایستگاه‌ها در استان فارس و شهرستان لامرد به ثمر نشسته و تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو و ارسنجان روی خط لوله هشتم سراسری گاز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه تأسیسات تقویت فشار گاز خیرگو بر روی خط لوله سراسری هشتم در شهرستان لامرد استان فارس است، توضیح داد: این تأسیسات با ظرفیت ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز در روز دارای ۳ دستگاه توربوکمپرسور است که فشار گاز ورودی به ایستگاه را افزایش می‌دهد.

صلواتی با بیان اینکه تأسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان بر روی خط لوله سراسری هشتم در شهرستان ارسنجان استان فارس واقع شده است، گفت: این تأسیسات با ظرفیت ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز در روز دارای ۱+۳ دستگاه توربوکمپرسور است که فشار گاز ورودی به ایستگاه را افزایش می‌دهد.

وی در پایان بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت را مرهون بهره‌گیری از توان مشاوران، پیمانکاران و سازندگان داخلی دانست و تصریح کرد: ظرفیت سازندگان داخلی سبب شده است که این شرکت در تأمین کالای مورد نیاز پروژه‌ها مشکلی نداشته باشد و با بهره‌برداری از پروژه‌ها در موعد مقرر، تعهدهای خود را تحقق بخشد.