پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت: 15:12

 

به گزارش نفت دیلی،استرالیا موفق شدبا پشت سر گذاشتن قطر جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع شده جهان را از آن خود کند.

گزارش سالانه اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) در روز پنجشنبه (۱۳ خردادماه) نشان داد تجارت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) جهان در سال گذشته میلادی به‌ رهبری آسیا به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته، این در حالی است که رشد تقاضا به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا محدود بود.

این اتحادیه در گزارش خود آورده است: مجموع تجارت ال‌ان‌جی در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و به ۳۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید. این رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن معادل ۰.۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود، بیشترین افزایش تجارت مربوط به بالا رفتن صادرات آمریکا و استرالیا می‌شد.

بر اساس این گزارش، تجارت ال‌ان‌جی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن معادل ۱۱.۵ درصد افزایش یافت و ال‌ان‌جی از معدود کالاهایی بود که سال ۲۰۲۰ رشد را تجربه کرد.

اتحادیه بین‌المللی گاز که بیش از ۱۶۰ عضو دارد، در این گزارش تصریح کرد: استرالیا در سال ۲۰۲۰ جایگاه قطر را به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان گرفت و آمریکا و روسیه همچنان در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.