پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


همگام‌سازی سیاست‌های بهداشت و درمان با جهت‌گیری‌های کلان صنعت نفت
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت: 15:18

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تشریح اهم فعالیت‌های شورای تخصصی امور راهبردی و بین‌الملل این سازمان، بر ارتقای سیاست‌های سازمان همگام با جهت‌گیری‌های کلان صنعت نفت در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی تأکید کرد.

سیدمهدی هاشمی در نخستین نشست شورای تخصصی امور راهبردی و بین‌الملل این سازمان ضمن اشاره به رسالت و ماهیت خدمت‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: هدف از تشکیل این شورا، بررسی متدولوژی، راهکارها و نقشه راه راهبردی برای توسعه ارکان مدیریتی سازمان در ابعاد داخلی، خارجی و تحقق اهداف کلان سازمان است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه تفکر راهبردی در سازمان افزود: از جمله حلقه‌های مفقوده در بسیاری از سازمان‌ها، پرداختن جدی به امور راهبردی است که در این زنجیره، برنامه‌های سازمان اهمیت ویژه‌ای دارد که با وجود آنکه این برنامه‌ها پیش‌تر در سازمان بهداشت و درمان براساس اسناد بالادستی طراحی شده است، متأسفانه شاهد برتری نگرش دانشگاهی بر نگرش اجرایی و عملیاتی بودن آن هستیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های مدیران رده‌های عالی، میانی و سرپرستی سازمان آن است که با استفاده از تفکر راهبردی و جامع‌نگر، نقاط قوت و ضعف برنامه راهبردی کنونی سازمان را بررسی و به‌طور جدی پیشنهادهای اجرایی خود را مطرح و پیگیری کنند.

هاشمی به گستردگی خدمات بهداشتی و درمانی سازمان در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: ذات صنعت نفت بر مبنای عملیاتی بودن طراحی شده است و در این میان، سلامت کار، پیشگیری و امنیت جسم و روان خانواده‌ها در اولویت قرار دارد. بر همین اساس، نقش این سازمان در مجموعه کلان صنعت نفت، نقشی بی‌بدیل و غیرقابل حذف و واگذاری است.

به گفته وی، سیاست‌های آینده صنعت نفت بر سازمان تأثیرگذار است پس باید سیاست‌های سازمان همگام با جهت‌گیری‌های کلان صنعت نفت در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی ارتقا یابد و در این مسیر اجرای برنامه‌های مدون راهبردی و عملیاتی راهگشاست.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به کاهش روند استخدام و بازنشستگی کارکنان رسمی در این سازمان نیز گفت: این سازمان براساس سرانه دریافتی از صنعت ارائه خدمت می‌کند و  در این زمینه، یکی از مأموریت‌های این شورا، بررسی و پیشنهاد راهکارهای مالی برای مدیریت هزینه‌هاست.

هاشمی عنوان کرد: توسعه همکاری‌های بین‌المللی سازمان، امضای تفاهم‌نامه‌ها و سازوکارهایی مانند جذب بیمار در سطح بین‌المللی در چارچوب توریسم‌درمانی یا سرمایه‌گذاری در حوزه درمان در کشورهای منطقه نیز در ارتقای کمی و  کیفی خدمات درمانی  شایسته در سطح صنعت نفت اهمیت بالایی دارد و شورا به‌صورت جدی این امور را در دستور کار قرار می‌دهد.

فرشاد علیخانی، رئیس شورای تخصصی امور راهبردی و بین‌الملل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست، ماهیت این شورا را مشورتی و تخصصی و تشکیل آن در حوزه راهبردی سازمان را نشان از اهمیت بالای آن دانست.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع حل مسائل کلیدی سازمان برای تسهیل اجرای برنامه‌های عملیاتی است تا سازمان بتواند رسالت خود را به بهترین نحو در سطح صنعت نفت اجرایی کند.