پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


کاهش عرضه نفت آمریکا بیش از برآوردهای پیشین است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت: 15:06

 

به گزارش نفت دیلی،اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد کاهش عرضه نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۱ بیش از برآورد پیشین این نهاد باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) انتظار دارد که تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ ، ۲۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز برسد. این کاهش تولید بیش از برآورد پیشین این نهاد خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در برآورد پیشین خود کاهش تولید این کشور در سال ۲۰۲۱ را ۲۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده بود.

به گزارش این نهاد، انتظار می‌رود میانگین تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲، ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد. این رقم بیش از برآورد میانگین عرضه اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ (۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز) است.

این اداره انتظار دارد مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع آمریکا در سال ۲۰۲۱، یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۹ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز برسد.

این رقم در برآورد پیشین یک میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه در روز بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد میانگین مصرف بنزین این کشور در سال ۲۰۲۱ ، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲، ۹ میلیون بشکه در روز باشد.

این نهاد همچنین پیش‌بینی کرد که میانگین مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع جهان در سال ۲۰۲۱، ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز باشد، یعنی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یابد. بر اساس این برآورد، این رقم در سال ۲۰۲۲، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۱۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز سه‌شنبه (۱۷ خردادماه) همچنین پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ را ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

این نهاد برآورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ را ۵ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در برآورد ماهانه خود، همچنین پیش‌بینی رشد تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۲ را ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

این اداره رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.