پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


افزایش ۷ برابری فروش پتروشیمی اروند
تاريخ خبر: سه شنبه، 9 شهريور 1400 ساعت: 15:11

 

به گزارش نفت دیلی،عملکرد شرکت پتروشیمی اروند در پنج ماه سال ۱۴۰۰ در بخش فروش، سود ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که به معنای تحقق ۶۵ درصدی بودجه یک ساله و افزایش هفت برابری نسبت به مدت مشابه پارسال است.

این شرکت در پنج ماه امسال با ادامه روند رو به رشد خود، تولید ۷۷ درصدی نسبت به ظرفیت و ۹۶ درصدی نسبت به برنامه مصوب را محقق کرده است.

پتروشیمی اروند همچنین در این‌ مدت موفق به افزایش تولید ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

این موفقیت‌ها در پنج ماه امسال، تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه پنج ماه، ۵۰ درصد از بودجه مصوب در بخش فروش داخلی و ۱۰۰ درصد بودجه مصوب ارزی در فروش صادراتی را نوید می‌دهد که به ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور منجر شده است

نتایج چشمگیر عملکرد کارکنان و رهبری پتروشیمی اروند در پنج ماه سال ۱۴۰۰ در بخش فروش، سود ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که به معنای تحقق ۶۵ درصدی بودجه یک ساله و رشد ۷ برابری نسبت به مدت مشابه پارسال است.

افزایش «نسبت سود عملیاتی و سود خالص» در مقابل کاهش «نسبت قیمت تمام‌شده» نیز از تلاش شبانه‌روزی و رفع موانع در این شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس حکایت دارد.

پتروشیمی اروند با ثبت رکوردهای دست‌نیافتنی در حوزه تولید و فروش در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه می‌شود.