پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


افزایش ۶۹ درصدی برق‌رسانی از سوی پالایشگاه ایلام
تاريخ خبر: دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت: 15:14

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از تزریق بیش از ۳۷ هزار مگاوات ساعت‌برق به شبکه سراسری در نیمه نخست امسال خبر داد.

روح‌الله نوریان در این باره گفت: نیروگاه پالایشگاه گاز ایلام از ابتدای امسال تاکنون با هدف یاری رساندن به تأمین برق مورد نیاز کشور و همسو با مسئولیت‌های اجتماعی ۳۷ هزار و ۹۲۹ مگاوات ساعت‌برق به شبکه سراسری تزریق کرده است.

وی با بیان اینکه با پایان دوره تابستان و اوج بار شبکه تحویل انرژی الکتریکی به شبکه سراسری در چند روز گذشته این موضوع متوقف شده است، افزود: پالایشگاه گاز ایلام در سال ۹۸، ۲۷ هزار و ۵۷۸ مگاوات ساعت، در سال ۹۹، ۲۲ هزار و ۴۵۴ مگاوات ساعت و امسال نیز ۳۷ هزار و ۹۲۹ مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری تزریق کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین با بیان اینکه این پالایشگاه به‌منظور جلوگیری از خاموشی‌های استان و همسو با مسئولیت‌های اجتماعی در طول پنج سال گذشته برق به شبکه سراسری تزریق کرده است، اظهار کرد: نیروگاه پالایشگاه گاز ایلام بازویی توانا برای کمک به تأمین برق شبکه غرب کشور به‌شمار می‌رود و در فصل تابستان امسال نیز برای جلوگیری از خاموشی‌ها، به شرکت مدیریت شبکه برق ایران کمک کرده است.

نوریان تصریح کرد: انرژی تحویلی به شبکه برق سراسری در ۶ ماه نخست امسال ۶۹ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.