پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


«آرمان» هیچگاه در دادگاه به قتل اعتراف نکرد
تاريخ خبر: دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت: 14:24

 جامعه 24: ولی الله حسینی یکی از وکلای پرونده آرمان عبدالعالی درباره اجرای حکم اعدام آرمان گفت: آرمان هیچگاه در دادگاه به قتل اعتراف نکرد.

 

 

وکیل آرمان عبدالعالی با بیان اینکه در زمان اعاده دادرسی خیلی زود حکم از سوی دیوان عالی کشور تائید شد، گفت: حکم آرمان در دیوان عالی سه روزه صادر شد که به نظر من جا داشت بیشتر روی پرونده تمرکز شود.

«آرمان» هیچگاه در دادگاه به قتل اعتراف نکرد

 

 

حسینی با اشاره به اینکه آرمان اگر ۲۰ سال هم در زندان می‌ماند باید نگهداری می‌شد تا ابهامات پرونده رفع شود، تاکید کرد: می‌توانستیم آرمان را به قدری نگه داریم که بالاخره ابهامات رفع شود. آنچه من در پرونده دیدم این بود که بازسازی صحنه جنایت با اظهارات او در دادگاه تطابق نداشت.

 

دست داشتن افراد دیگری در سر به نیست کردن جسد غزاله؟

وی در مورد طرح موضوعاتی درباره دست داشتن افراد دیگری در سر به نیست کردن جسد غزاله گفت: کل پروسه حادثه از آمدن غزاله تا خارج کردن جسد از خانه از سوی آرمان، دو ساعت بیشتر طول نکشیده است و این در زمانی رخ داد که مادر آرمان به باشگاه رفته بود. در آن زمان این شایعات که پدر و مادر آرمان به او در انتقال جسد کمک کرده‌اند مطرح شد که پلیس آگاهی همان زمان تحقیقات را انجام داد و این موضوع رد شد.

 

وکیل آرمان عبدالعالی در مورد تلاش سلبریتی‌ها برای گرفتن رضایت از خانواده شکور گفت: این پرونده شرایط خاص داشت و به نظر من حضور سلبریتی‌ها خیلی مواقع به جای فشار آوردن به خانواده مقتول، به دستگاه اجرا کننده حکم فشار می‌آورد تا تلاش بیشتری را برای کسب رضایت انجام دهند.

 

حسینی افزود: از همه افراد چهره و غیر چهره‌ها که برای گرفتن رضایت در این پرونده ورود کردند تشکر می‌کنیم. مردم باید بدانند سلبریتی‌ها در این پرونده پولی دریافت نکردند تا بیایند برای رضایت گرفتن تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رفتار آرمان نشان می‌داد که او قاتل یا جانی بالفطره نیست، گفت: آرمان برای جبران اشتباهاتش در گذشته در طول هشت سال اقداماتی را انجام داد. او حافظ سه جزء قرآن بود و در زندان تا مقطع کارشناسی ارشد درس خواند. او اصلاح شده بود و جا داشت به جامعه برگردد.

 

وکیل آرمان عبدالعالی درباره اینکه گفته می‌شود به وکلای آرمان حق‌الوکاله میلیاردی پرداخت شده است، گفت: حق الوکاله من در این پرونده از یک پرونده کتک کاری معمولی هم کمتر بود. حق الوکاله قتل طبق آئین‌نامه ۲۰۰ میلیون تومان است و من فکر می‌کنم بیشترین دریافتی وکلا در این پرونده ۶۰ میلیون تومان باشد. این رقم‌های نجومی شایعه است. من فقط هزینه ایاب و ذهاب خودم را گرفتم و خبری از پول‌های کلان نبود.

 

حسینی با انتقاد از قضاوت‌های بیجا در پرونده آرمان گفت: برخی افرادی که اطلاعی از روند پرونده نداشتند، در فضای مجازی و رسانه‌ای اظهارنظر می‌کردند. قضاوت‌های بیجا و احساسی جو انتقام‌طلبی را در بین مردم و خانواده شکور ایجاد کرد. خانواده دختر جوان هم فرزند از دست داده بودند و ما این موضوع را کامل درک می‌کردیم، اما قضاوت‌ها باعث شد آن‌ها به سمت تقاص گرفتن حرکت کنند، البته هنوز هم معتقدیم اگر جلسات صلح و سازش با حضور اهالی رسانه، سلبریتی‌ها و چند مسئول انجام می‌شد شاید خانواده راضی به بخشش می‌شدند.