پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


سازمان ملل، شکایت افغانستان از پاکستان را رد کرد
تاريخ خبر: دوشنبه، 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:51

 تهران - ایرنا - در پی حملات هوایی پاکستان به استان های مرزی کنر و خوست افغانستان، نمایندگی داِیم این کشور در سازمان ملل از اسلام آباد شکایت کرده است، اما رسانه های پاکستانی ادعا کرده اند که این شکایت از سوی شورای امنیت سازمان ملل رد شده است .

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آوا، رادیو پاکستان امروز به نقل از منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل گزارش داد که شکایت‌ افغانستان در ارتباط با حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان از سوی شورای امنیت این سازمان متحد رد شده است.

 

منیر اکرم امروز با صدور بیانیه‌ای، نماینده افغانستان در سازمان ملل را فاقد صلاحیت خوانده و گفته است: «از آنجایی که "به اصطلاح کاردار" دولت سابق افغانستان در آمریکا از دولت فعلی (طالبان) نمایندگی‌ نمی‌کند و جایگاهی در آن دولت ندارد شکایت او از پاکستان فاقد وجاهت قانونی است».

 

نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد حدود دو هفته قبل اعلام کرده بود که از پاکستان به خاطر نقض حریم هوایی افغانستان و حملات هوایی به منازل مردم به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

 

که در نتیجه حملات هوایی اخیر پاکستان به استان های خوست و کنر در افغانستان حد اقل ۵۰ نفر از جمله زنان و کودکان جان باختند.