پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


نقش مهم صنعت پتروشیمی در حمایت از ساخت داخل و دانش‌بنیان‌ها
تاريخ خبر: سه شنبه، 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:06

 

به گزارش نفت دیلی،معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت بر نقش مهم صنعت پتروشیمی در حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: تلاشمان این است موانع همانند رگولاتوری را در صنعت پتروشیمی برداریم.

وحیدرضا زیدی‌فر امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی کشور با مدیران ارشد صنعت نفت با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خراسان رضوی هاب شرکت‌های فناوری انرژی در کشور است، اظهار کرد: گفت‌وگوهای متعددی با شرکت‌های فناور شده است که در آنها مشخص شد مشتریان عمده این شرکت‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی واگذارشده هستند.

وی با بیان اینکه تصور این است که شرکت‌های دولتی به‌دلیل ریسک‌پذیری بالا باید مشتری بیشتری داشته باشند، ادامه داد: بر خلاف موضوعی که گفته می‌شود که مجتمع‌های پتروشیمی واگذار شده فقط به فکر سود هستند، اینگونه نیست. افراد توانمندی در این صنعت حضور دارند که حاضرند ریسک خرید کالا و تجهیزات از شرکت‌های دانش‌بنیان را برای اعتلای کشور بپذیرند.

 معاون وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به نقش صنعت پتروشیمی در زنجیره ارزش این صنعت می‌تواند نقش مهمی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدهای بار اول ایفا کند، البته در این مسیر موانعی همانند رگولاتوری درصنعت پتروشیمی وجود دارد که در تلاش هستیم آن را در مراجع بالاتر حل کنیم و مشکل قانونی وجود نداشته باشد.

زیدی‌فر اظهار امیدواری کرد: با توجه به ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت پتروشیمی و تداوم این روند با در نظر گرفتن مشوق‌های لازم و حمایت بیشتر از ساخت داخل شاهد رونق تولید داخل در این صنعت باشیم.