پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


طالبان: از خاک افغانستان به هیچ کشوری تعرض نمی‌شود
تاريخ خبر: سه شنبه، 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:24

 تهران - ایرنا - امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت اسلامی طالبان در دیدار با توماس نیکلاسون؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، تاکید کرد که از خاک این کشور به هیچ کشوری حمله نخواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه دولت اسلامی طالبان در رشته توییت‌هایی از انجام این دیدار خبر داده و گفته‌است که یکبار دیگر به جهان اطمینان داده‌است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

 

این در حالی است که روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر پرتاب چند فروند راکت از خاک افغانستان به سمت تاجیکستان منتشر شد.منابع محلی در شهرستان خواجه غار استان تخار می‌گویند که هفت راکت از این استان به سمت تاجیکستان پرتاب شده است.

 

هنوز طالبان و مقام‌های تاجیکستانی در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

 

براساس این گزارش نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در این دیدار بر ادامه تلاش‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی، تعلیم و تربیت، فراهم‌سازی زمینه‌های مصون کار برای مردم و مسایل مربوط به امنیت، سخن گفته‌است.

 

نیکلاسون تنها راه‌ حل در زمینه رسیدگی به تمامی مشکلات افغانستان را ادامه گفت وگوها عنوان کرده است .

 

براساس این گزارش، «لطف الحق نور پسرلی» مشاور ارشد بانک مرکزی افغانستان نیز در دیدار با «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان درباره مسایل مختلف مالی و بانکی گفت‌وگو کرد.

 

دیدار مقام‌های طالبان در حالی با دیپلمات ها و نمایندگان کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد که هنوز هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.طالبان اما این نوع روابط را شناسایی مخفی حکومت شان از سوی جهان تلقی می کنند.