پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


حمایت صندوق بازنشستگی نفت از تولید ثروت و اشتغال‌زایی در پتروشیمی دهلران
تاريخ خبر: سه شنبه، 27 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:08

 

به گزارش نفت دیلی،رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ساخت واحدهای نو در پتروشیمی دهلران را سبب تولید ثروت و اشتغال‌زایی در منطقه دانست.

عبدالحسین بیات در حاشیه آیین امضای موافقت‌نامه ساخت واحدهای پلی‌اتیلن سنگین، سبک خطی و پلی‌پروپیلن در روز پایانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به حمایت‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت از این پروژه‌ها تأکید کرد: همسو با سیاست‌های تکمیل زنجیره ارزش برای ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت ملی و اشتغالزایی بیشتر برای جوانان این منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به همکاری دو شرکت پتروشیمی دهلران و شرکت EIED گفت: بر اساس بررسی‌ها همکاری مطلوبی میان این شرکت‌ها به‌منظور اجرای پروژه احداث واحدهای پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌پروپیلن مجتمع پتروشیمی دهلران وجود دارد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: اگرچه موافقت‌نامه قرارداد یاد شده با سرمایه‌گذاری شرکت اهداف در آخرین روز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد، اما پیش نیازهای پروژه پیش از این آغاز شده است.

بیات با اشاره به حمایت‌های شرکت سرمایه‌گذاری اهداف به‌منظور اجرای بهینه پروژه یاد شده، بر رفع مسائل و چالش‌های مالی و حقوقی احتمالی پروژه برای اجرای به‌موقع پروژه تأکید کرد و گفت: امیدوارم بهره‌برداری از محصولات این پروژه در زمانبندی تعیین شده با موفقیت به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های ارتقای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: تلاش داریم تا این صندوق را به‌عنوان یک الگوی فعال اقتصادی در افق اقتصاد ملی معرفی کنیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، افزایش و تقویت توان مالی صندوق را به‌منظور افزایش خدمات‌رسانی، تسهیلات‌دهی و کمک به معیشت خانواده بازنشسته صنعت نفت را از اهم سیاست‌های در حال اجرای این مجموعه اعلام کرد و افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای همکارانی که پس از این به جمع بازنشستگان این صنعت ملحق خواهند شد، از برنامه‌های در حال اجراست.