پايگاه اطلاع رسانی صنعت نفت و صنايع وابسته

[نسخه مخصوص چاپ ]

NAFTDAILY.COM


ژنرال میلی: تلفات روسیه سنگین است
تاريخ خبر: شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت: 14:40

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت که روسیه "واقعاً در اوکراین متحمل آسیب‌های زیادی شده است" و از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواست تا به جنگ پایان دهد.

 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت اینسایدر، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان در کنار لوید آستین، رئیس پنتاگون در مورد تلفات نیروهای روس در جنگ با اوکراین اظهارنظر کرد که جدیدترین صحبت‌های او در این خصوص از ماه نوامبر محسوب می‌شود.
 
 
ژنرال میلی گفت: آخرین سری که علنا در مورد تلفات روسیه صحبت کردم، گفتم بالغ بر ۱۰۰ هزار مورد است و اکنون می‌گویم که به طور قابل توجهی بسیار بیشتر از ۱۰۰ هزار مورد است.
 
 
میلی گفت که «تلفات عظیم» روسیه شامل «نیروهای عادی و همچنین مزدوران آنها در گروه واگنر و سایر نیروهایی است که در کنار روس‌ها می‌جنگند.»
 
 
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: پوتین می‌تواند همین امروز به این جنگ پایان دهد. این جنگ در حال تبدیل شدن به یک فاجعه مطلق برای روسیه است. اوکراین هم به شدت آسیب دیده است.
 
 
این نظامی ارشد آمریکایی افزود: می‌دانید که تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان بی‌گناه در نتیجه اقدامات روسیه کشته شده‌اند. روس‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی ضربه می‌زنند. خسارات اقتصادی قابل توجهی به زیرساخت‌های انرژی وارد شده و ارتش اوکراین هم متحمل تلفات قابل توجهی شده است. این یک جنگ بسیار بسیار خونین است و تلفات قابل توجهی از هر دو طرف وجود دارد. دیر یا زود باید مذاکراتی انجام شود تا به این جنگ خاتمه بدهد.
 
 
از سوی دیگر اوکراین با هشدار در مورد اینکه به نظر می‌رسد روسیه برای حمله دیگری آماده می‌شود، از غرب خواسته تا تسلیحات بیشتری - به‌ویژه تانک‌ - برای تشدید فشارها بر نیروهای روس فراهم کند. اما کشورهای عضو ناتو در خصوص اعزام تانک و به‌ویژه تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به نتیجه نرسیده‌اند و وزرای دفاع کشورهای غربی هم در نشست روز جمعه خودشان در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان نتوانسته‌اند در این رابطه توافق کنند.
 
 
پیشتر رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع مطلع گزارش دادند که آلمان منتظر است تا آمریکا اولین طرفی باشد که تانک‌های آبرامز خودش را به اوکراین می‌فرستد. با این حال وزیر دفاع آمریکا روز جمعه مرتبط بودن مساله تانک‌های آبرامز و لئوپارد را رد کرد.