عملیات سبک‌سازی قدیمی‌ترین سکوی خلیج‌فارس پایان یافت

 

به گزارش نفت دیلی، عملیات سبک‌سازی سکوی بهرگانسر به عنوان قدیمی‌ترین سکوی خلیج‌فارس با انجام کار گروهی منسجم، جداسازی تجهیزات سنگین روی سکوی قدیم از سازه و انتقال آن به مناطق خارک و بهرگان با موفقیت انجام شد.

 

 محمد رنجبر، رئیس سکوی بهرگانسر گفت: عملیات سبک‌سازی سکوی بهره‌برداری قدیمی بهرگانسر در فرایندی مدون و منطبق بر استانداردهای بالای ایمنی شرکت نفت فلات قاره ایران در کمترین زمان ممکن بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای با انجام ۴ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار در دو شیفت کاری پایان یافت.

 

وی ادامه داد: این عملیات با  تلاش بی‌وقفه، نظارت مستمر و حمایت‌های مسئولان منطقه بهرگان در سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شد.

 

رئیس سکوی بهرگانسر اظهار کرد: شناسایی و جداسازی همه نقاط مرزی میان تجهیزات و خطوط لوله در حال بهره‌برداری از تجهیزات و خطوط لوله قابل برچیدن سکوی بهره‌برداری قدیم شامل اسپیدگذاری بیش از ۲۰ سرلوله و فلنج‌های ۲ تا ۱۸ اینچ، همچنین تخلیه، شست‌وشو و پاکسازی همه ادوات و مسیرهای تولید نفت اعم از سه واحد تفکیک‌کننده، دو واحد برج شیرین‌سازی نفت‌خام، ایستگاه تلمبه‌خانه، سرشاخه‌های ورودی نفت به کارخانه، مسیرهای خروجی نفت‌وگاز کارخانه، اسکرابرهای گاز و واحد سوخت‌رسانی توربین‌ها انجام شد.

 

به گفته رنجبر، انجام محاسبات و تهیه برنامه اجرایی پروژه از جمله محاسبات وزنی، تدوین برنامه جابه‌جایی بارهای سنگین و قطعات و ادوات دور از دسترس با توجه به وضع قرارگیری تجهیزات در نقاط مختلف سکو، صدور پروانه کارهای مجزای سرد و گرم مطابق با دستورعمل شرکت نفت فلات قاره بر پایه اسناد ارزیابی ریسک و برنامه جابه‌جایی بارهای حجیم و سنگین و جداسازی، بارگیری و انتقال تجهیزات به بارج ماکان ۵ و شناورهای پشتیبان و تدارکاتی منطقه بهرگان از اقدام‌های انجام شده در این عملیات سخت و پیچیده بوده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد